ضرورت آگاهی بخشی به افراد جامعه درحوزه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی

اسلامشهر (پانا) - برنامه‌های فرهنگی و ترویجی یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و در واقع جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی برای جلب مشارکت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آگاهی بخشی به افراد جامعه درحوزه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی

به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان منتخب کشوری جشنواره نوجوان سالم از آموزشگاه شهید اورکی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با پانا به بیان دیدگاه‌های خود در این رابطه پرداختند.

فاطمه جوان در این رابطه اظهار کرد: اکنون در هفته پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی قرار داریم و نوجوان سالم ریشه در خانواده سالم دارد و کودک در همان آغاز زندگی به هر صورتی که والدین او رفتار کنند، او هم الگو‌برداری می‌کند، به عنوان مثال والدینی که اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند، فرزند آنها هم ممکن است آلوده شود و البته از نقش جامعه هم نباید غافل شویم.

او افزود: در این دوران نوع وابستگی جوانان ما با تغییراتی نیز همراه است و تنها منحصر به مواد مخدر نیست، حتی همین موبایل و حضور در شبکه‌های اجتماعی نیز ممکن است برای بعضی افراد وابستگی شدیدی ایجاد کند و در این راستا ضرورت آگاهی بخشی به افراد جامعه در حوزه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش ضرورت دارد.

در ادامه نرگس یوسفی نیز تصریح کرد: ضرر آسیب‌های ناشی از اعتیاد و مشکلات اجتماعی در رابطه با خود فرد و‌ جامعه از نقش بسزایی برخوردار است و مانع پیشرفت‌های افراد در جامعه و نهایتا کشور خواهد شد و باید در نظر داشت، در ‌خانواده‌هایی که روابط و تربیت فرزندان بر حول اصول تربیت سالم و پیگیری علاقه‌های فردی و دوستی با افراد سالم و بها دادن به ارزش‌های معنوی می‌چرخد می‌توان، از آسیب‌های اجتماعی تا حدود زیادی پیشگیری کرد.

فاطمه جوان در جشنواره نوجوان سالم با استفاده از مدادرنگی هایپر و سیاه قلم یک طراحی ترکیبی را رقم زد و نرگس یوسفی نیز با نقاشی آبرنگ و موضوع صمیمیت موجودات زنده توانستند به رتبه کشوری این جشنواره از آموزش و پرورش اسلامشهر دست یابند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار