حذف ۹ واحد صنعتی و تولیدی از لیست صنایع آلاینده محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از حذف نام ۹ واحد صنعتی و تولیدی از لیست صنایع آلاینده محیط زیست در سه ماهه دوم سال جاری در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حذف ۹ واحد صنعتی و تولیدی از لیست صنایع آلاینده محیط زیست

به گزارش محیط زیست استان تهران، الهه بیگی با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون واحدهای صنعتی و تولیدی که پس از دریافت اخطاریه های محیط زیستی، اقدام مثبتی برای رفع آلودگی واحد تحت مدیریت خود به عمل نیاورند طبق ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول پرداخت یک درصد عوارض آلایندگی می شوند و در لیست صنایع آلاینده که به صورت فصلی تهیه می شود، قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۲۴ واحد صنعتی آلاینده شناسایی شدند که از این تعداد با پیگیری های به عمل آمده و پایش های ادواری و راهنمایی کارشناسان این اداره، ۹ واحد صنعتی موفق به رفع آلودگی شدند و نام آن ها از لیست فصلی تابستان حذف شد.

بیگی خاطرنشان کرد: بررسی واحدهای صنعتی در حوزه محیط زیست از دو طریق پایش های ادواری و بررسی و راستی آزمایی خود اظهاری واحدها انجام می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در پایان با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ملزم به رعایت الزامات زیست محیطی هستند، اظهار داشت: در صورت بروز هر نوع آلودگی و قصور از سوی صنایع آلاینده برخورد قانونی لازم انجام می شود چراکه تمامی صنایع برای شروع فعالیت و ادامه روند کار خود بایستی اصول و مقررات زیست محیطی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار