تعیین تکلیف 18 پرونده در کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت

تهران (پانا) - چهارمین نشست کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت صبح روز یکشنبه 25 آبان‌ماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان اداری و استخدامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه به میزبانی سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل و پرونده 18 شهید مدافع سلامت بررسی و تعیین تکلیف شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف 18 پرونده در کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت

به گزارش وبدا، سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن تأکید بر لزوم پیگیری هر چه سریع‌تر و دقیق‌تر پرونده‌های شهدای مدافع سلامت، پیشنهاد داد بخشنامه‌ای برای تکمیل پرونده‌های مطروحه به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اینکه در نشست قبلی بیست نفر از شهدای سلامت تعیین تکلیف شدند، اضافه کرد: در این جلسه همچنین قرار شد قبل از تشکیل پرونده که مرحله بعد از مصوبات کمیته است، در نشستی در دبیرخانه، مسئولان مربوطه بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان پرونده قرار گیرند تا اقدامات لازم سرعت بیشتری انجام بگیرد.

دکتر نمکی گفت: با توجه به ضرورت تسریع در تعیین مصداق شهدای سلامت و انتظار افکار عمومی، لازم دانستیم که وضعیت این عزیزان زودتر تعین تکلیف کنیم، که خوشبختانه با همکاری اعضای کمیته این روند سرعت بیشتری گرفته است و تلاشمان بر این است که در کم‌ترین زمان ممکن تمامی پرونده‌ها تکمیل و تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر اهمیت مقام معنوی شهدا برای جامعه پزشکی و خانواده شهدای سلامت، گفت: ایثارگری مثل شهید دکتر زارع که پیوند قرنیه انجام می‌داد، درآمد مالی مناسبی داشتند؛ لذا مهم این است که منزلت شهید که یک نشان افتخار ملی-مذهبی و اعتقادی است پاس بداریم. در تعیین مصداق هم باید دقت کامل داشته باشیم، زیرا درجات معنوی در تاریخ یک ملت، به‌عنوان نشان افتخار و معنویت یک قوم است و نباید مخدوش شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به تعداد بالای پزشکان و متخصصانی که در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست داده‌اند، عنوان کرد: هم اکنون در تمام دانشگاه‌ها، در تمام بخش‌ها و تمام رشته‌ها مرگ پرسنل به دلیل کووید 19 داریم و یکی از مشکلات ما در این دوره این است که سردارها و ژنرال‌های این مبارزه سه برابر نیروهای دیگر شهید شده‌اند. علت آن هم این است که این عزیزان به‌عنوان فرماندهان خط مقدم مبارزه، تن به آتش زدند تا دیگران با شجاعت بیشتری سمت بیماران بروند.

رییس سازمان اداری و استخدامی نیز با ارائه گزارشی درباره وضعیت پرونده‌های کادر درمان و پزشکی، گفت: تاکنون 29 دانشگاه‌ پزشکی کشور فهرست مورد نظر خود را برای کمیته ارسال کرده‌اند و کل پرونده‌هایی که تاکنون به دست این سازمان رسیده، 116 پرونده است؛ که 20 پرونده آن در سومین نشست کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت و 18 پرونده هم در نشست حاضر تأیید و تعیین تکلیف شد.

لازم به ذکر است در این جلسه ضمن بازبینی و بررسی برخی پرونده‌های خاص توسط اعضای کمیته، وضعیت 18 پرونده دیگر از شهدای سلامت تعیین تکلیف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار