حاجی بابایی در یازدهمین گفتگوی هفته وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد؛

تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید تلاش کنیم آموزش‌وپرورش را به‌عنوان یک امر حاکمیتی داشته باشیم تأکید کرد دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی باید حرف اول را در تأمین نیروی انسانی این وزارتخانه بزنند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدرضا حاجی بابایی در یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای 760 منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: سطح تراز نظام جمهوری اسلامی را آموزش‌وپرورش تعیین می‌کند و توسعه کشور به همان میزانی است که آموزش‌وپرورش توسعه پیدا می‌کند .

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش به دلیل اینکه مخاطبان زیادی دارد و مدیران آن نیز باید بیشترین توان را بگذارند تا مشکلات این وزارتخانه را بیان کنند، گفت: بحث نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد؛ باید یک معلم فرهیخته تمام امکانات را برای تدریس داشته باشد نیروی انسانی حرف اول را در آموزش‌وپرورش می‌زند و باید در این زمینه اقدامات موثرتری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در مجلس تمام توان خود را برای افزایش کیفیت آموزش‌وپرورش به کار می‌بندیم، گفت: امسال اصلاح ساختار را در بحث بودجه خواهیم داشت. به دنبال شفاف‌سازی در بودجه‌ هستیم در شفافیت بودجه اولین وزارتخانه‌ای که از این موضوع منتفع می‌شود، وزارت آموزش‌وپرورش است.

حاجی بابایی همچنین سند تحول بنیادین را سند نجات‌بخش آموزش‌وپرورش دانست و افزود: باید انتهای شبکه شاد؛ خانه، معلم و دانش‌‌آموز باشد. باید تمام اولیا و معلمان بتوانند از طریق این شبکه حرف‌های مسئولان را بشنوند و معلمان از طریق این شبکه بهترین روش‌های تدریس را بیاموزند.

مشکلاتی که در برخی نقاط کشور در دسترسی به شبکه شاد وجود دارد به امکانات فنی آنجا بر می‌گردد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را دارای جایگاه ویژه دانست که میزان رشد و توسعه کشور به آن بستگی دارد، تصریح کرد: همکاری و همسویی مجلس با آموزش و پرورش از گذشته بهتر است و ارتباط موثری که وزیر آموزش و پرورش در دولت دارد می تواند فرصت خوبی برای این دستگاه باشد.

وی از تشکیل کمیته مشترک بین آموزش و پرورش و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با هدف بررسی دقیق بودجه آموزش و پرورش و کمبودها و مشکلات خبر داد و افزود: به نظر می رسد آموزش و پرورش در برخی از زمینه ها با اعتبارات سال گذشته هم می تواند اعتبار بخشی خوبی برای سند تحول و کیفیت بخشی برای آموزش و پرورش داشته باشد.

حاجی بابایی اضافه کرد : امسال را در مجلس می خواهیم سال کیفیت بخشی و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش تعریف کنیم لذا مقرر شد در این زمینه کار کارشناسی انجام شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد در آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه شاد کار بسیار بزرگ، مهم و با ایثارگری هایی که معلمان داشتند، دارای تاثیرگذاری بالایی است.

وی ادامه داد: اگر نقایصی در این شبکه وجود دارد این نقایص به خود برنامه بر نمی گردد بلکه این نقایص به کمبودهایی مربوط می شود که در کشور وجود دارد مانند اینکه برخی دانش آموزان در سراسر کشور امکانات لازم را ندارند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف است در حاشیه شهرها، شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها را هوشمندسازی کند؛ آنچه توسط وزارت ارتباطات باید انجام شود هوشمند کردن مدارس است بنابراین باید وزارت ارتباطات کمبود های مدارس را رفع کند تا محتوای شبکه شاد تا دورترین نقاط کشور به دست دانش آموزان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار