نشست اعضای کمیته مدیریت اخبار و اطلاع رسانی منطقه ۱۶

پالیز دار: هرفرد، باید در حوزه خودش در امر تبلیغات و اطلاع رسانی فعال باشد

تهران (پانا) - مصطفی پالیز دار، مدیر منطقه 16 تهران، در نشست اعضای کمیته مدیریت اخبار، ضمن تاکید بر اطلاع رسانی خبر در سطوح معاونت و فرا معاونتی، هدف از تشکیل نشست را کمک به روابط عمومی و مستند سازی اطلاعات بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پالیز دار: هرفرد، باید در حوزه خودش در امر تبلیغات و اطلاع رسانی فعال باشد

نشست اعضای کمیته اخبار و اطلاع رسانی و رابطین خبری، با حضور مصطفی پالیز دار مدیر آموزش و پرورش منطقه و معاونین، در اتاق کنفرانس شهید بنایی زاده مدیریت آموزش و پرورش منطقه 16، برگزار شد.

در این نشست ابتدا پالیز دار گفت: برای اطلاع رسانی در هر کاری سه مرحله داریم. مرحله قبل‌ از نوشتن خبر، بعد و حین؛ که هر کدام دارای اهمیت ویژه هستند. در مرحله قبل، نیاز به برنامه ریزی داریم. در مرحله بعد علاوه بر برنامه ریزی خوب و دقیق باید کار با کیفیت انجام شود و اما کار تمام عیار در مرحله بعد است. در این مرحله قبل از اطلاع رسانی خبر، باید آسیب شناسی شود و بعدا تبلیغات صورت پذیرد. همچنین شورای اطلاع رسانی باید مشورت بدهد تا اطلاع رسانی اخبار، خوب و دقیق انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۶، در رابطه با فلسفه اطلاع رسانی، با استناد به سخن امام (ره) که فرموده‌اند:"کار هایتان را به مردم بگویید تا مردم امیدوار شوند"؛ گفت: اطلاع رسانی باید مستند سازی شود تا در صورت نیاز، به آن استناد کرد.

در این نشست، قادر پیراسته نیا، مشاور مدیر منطقه۱۶، گفت: مهم ترین وظیفه کمیته مدیریت اخبار و اطلاع رسانی، سامان دهی، تقویت و توسعه اخبار منطقه و همکاری با روابط عمومی است. پوشش خبر فعالیت های منطقه باید کم هزینه و با در نظر گرفتن شرایط موجود و در عین حال با کیفیت باشد. در این راستا به وزن خبر نیز باید توجه داشت.

پیراسته نیا افزود: شاید ما به دلایلی، از عقبه زحمات همکاران و کارهایشان بی اطلاع باشیم، بنابراین باید اخبار گم اداره را شناسایی و اطلاع رسانی کنیم.

در این نشست همچنین آرین ارض‌پیما، مسئول روابط عمومی منطقه ۱۶، ضمن تاکید بر جوان بودن ترکیب اعضای رابطین خبری، گفت: با نیروی جوان می توانیم بیش از پیش، اقدامات منطقه را پوشش دهیم. برای این کار نیاز به افراد دلسوز در حوزه اطلاع رسانی داریم تا به چشم انداز عالی منطقه دست یابیم.

همچنین حسین ربیع‌پور، رابط خبری پانا در منطقه ۱۶، گفت: باید دانش آموزان مستعد و علاقه مند در عرصه خبر نگاری، شناسایی شوند؛ و نماینده آن‌ها پس از آموزش های لازم در نشست های آتی کمیته مدیریت اخبار، شرکت کنند تا اخبار مدارس منطقه را تحت پوشش قرار دهند.

در ادامه رابط خبری پانا افزود: با پیگیری مصطفی سلیم خانی معاونت پرورشی منطقه، در صدد تاسیس رادیو، جهت پوشش اخبار منطقه هستیم و امیدواریم تا در آینده نزدیک، امکان حضور اعضای این رادیو در نشست رابطین خبری منطقه فراهم شود.
در پایان این نشست مصوب شد تا هر هفته، نشست کمیته مدیریت اخبار و اطلاع رسانی، در ساعت و روز مقرر بر گزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار