انتشارات مدرسه سوار بر امواج مسئله‌ها حرکت کند

تهران (پانا) - همزمان با آغاز هفته‌ی کتاب و کتاب خوانی ویژه برنامه‌های جشن سی سالگی انتشارات مدرسه با عنوان سال سی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
انتشارات مدرسه سوار بر امواج مسئله‌ها حرکت کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در نشست شورای مدیران گزارشی از فعالیت های انتشارات مدرسه توسط حمید شاه آبادی مدیرعامل این انتشارات ارائه شد.

شاه آبادی با بیان تقارن آغاز هفته‌ی کتاب و کتابخوانی با سالروزتاسیس این انتشارات گفت: سال سی، جشن سی سالگی انتشارات مدرسه است که شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های متناسب با هفته‌ی کتاب کتابخوانی پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر جایگاه انتشارات مدرسه در فضای نشر کودک و نوجوان کشور گفت: ما ناشر برگزیده‌ی 9 دوره از جشنواره کتاب رشد و همچنین ناشر برگزیده‌ی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی هستیم.

شاه آبادی تولید کتاب‌های دیجیتال، راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره ای مجازی، ثابت و سیار، فعال کردن سایت فروش و اپلیکیشن بوفه را از جمله رویکردهای این انتشارات در دوره‌ی کرونایی بر شمرد.

تولید کتاب‌های بریل برای مخاطبان با نیازهای ویژه، تولید 300 عنوان کتاب براساس محتوای مجلات رشد، تولید کتاب‌های تعاملی با مخاطب، ‌ تشکیل باشگاه مخاطبان همچنین تولید کتاب‌های کمک آموزشی مقطع ابتدایی با عنوان پویک را از جمله اقدامات این انتشارات با رویکردهای تحولی برنامه‌های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر شمرد.

در ادامه حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این جلسه شورای مدیران سازمان پژوهش که به صورت مجازی برگزار شد ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و با تقدیر از عملکرد این انتشارات نکاتی را خاطر نشان کرد.

ملکی با تاکید بر جایگاه این انتشارات در تعامل با سازمان پژوهش گفت: گروه‌های پژوهشی و برنامه ریزی درسی باید نسبت به تولیدات انتشارات مدرسه حساس باشند. انتشارات مدرسه هم باید اقدامات لازم در خصوص استفاده از نظرات پژوهشگران و کارشناسان سازمان را تمهید نماید. انتشارات مدرسه حامی برنامه‌های درسی و توسعه دهنده و غنی ساز برنامه های درسی باید باشد.

وی افزود: از بعد تبلیغی باید فعالیت‌های انتشارات مدرسه بهتر و بیشتر به جامعه‌ی مخاطبان معرفی شود. از این رو توصیه می‌کنم هیات مدیره‌ی این انتشارات نسبت به چابک سازی انتشارات تدابیرلازم اتخاذ کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با مرور برخی فعالیت‌ها و اقدامات تحولی سازمان گفت: در فضای برنامه‌های تحولی، انتشارات مدرسه نقش مهمی در تولید بسته های تربیت و یادگیری می تواند ایفا کند لذا لازم است جلسات موازی این مجموعه با معاونت برنامه ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری شروع شود. وظیفه‌ی این معاونت تولید محتوایی بسته‌ها است و انتشارات مدرسه وظیفه‌ی تولید آن برای مخاطبان را می تواند به عهده بگیرد.

ملکی با تاکید بر ابلاغ اخیر وزیر آموزش پرورش به وی در خصوص تشکیل شورای کاهش تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی تاکید کرد: انتشارات مدرسه در این خصوص می تواند همکاری موثری داشته باشد.

وی یادآور شد: انتشارات مدرسه باید در مسئله یابی و تشخیص نیازهای کودکان و نوجوانان فعالیت نماید و سوار بر امواج مسئله ها حرکت و برنامه‌ریزی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار