نیکبخت: حذف گروه همسالان از آسیب های جدی کرونا برای دانش آموزان است

تهران(پانا)- گفتگوی این هفته مدیران مدارس منطقه۱۷، با حضور محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب شهر تهران، در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) برگزار شد و مخاطبین جلسه، مدیران همه دوره های تحصیلی و مراقبین سلامت مدارس بودند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: حذف گروه همسالان از آسیب های جدی کرونا برای دانش آموزان است

در این جلسه مهدی نیکبخت، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان ارزشمند جلسه و تشکر ویژه از کادر درمانی به واسطه خدمت صادقانه و ارزشمند به مردم فهیم جنوب شهر تهران گفت: آموزش و پرورش در شرایط شیوع بیماری کرونا، رسالت آموزشی و پرورشی خود همچنان ادامه داد و امروز نیز سعی دارد با آموزش مسائل بهداشتی به دانش آموزان و اولیای محترم سلامت جامعه را تضمین کند.
نیکبخت، با اشاره به اهمیت مسائل بهداشتی و رعایت کامل دستورالعمل ها به منظور حفظ سلامت خانواده بزرگ آموزش و پرورش، آموزش منظم و اصولی در این حوزه را تنها راه کاهش آسیب‌ها در این ایام دانست و از زحمات مدیران مدارس و همکاران حوزه سلامت که تمام تلاش خود را جهت تحقق این امر مهم به‌کار گرفته اند تشکر و قدردانی کرد و گفت: امروز در کنار تمامی فعالیت ما در آموزش و پرورش اولویت اصلی با حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران است و سعی بر این داریم که با آموزش اطلاعات لازم فرهنگ سالم زیستن را در همه زمینه به خانواده های دانش آموزان و جامعه انتقال دهیم.
در ادامه نیکبخت، تاکید کرد: اکنون ما نباید به علت شرایط بوجود آمده به سبب شیوع بیماری کرونا از ابعاد دیگر سلامتی دانش آموزان غافل شویم.

وی در این رابطه گفت: از دیگر مواردی که در حال حاضر دانش آموزان را تهدید می کند بیماری های غیر واگیردار است که لازم است ضمن آموزش کتب درسی در فضای مجازی برای این موارد نیزبرنامه ریزی کنیم که طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) از مواردی است که در حال حاضر با جدیت تمام پیگیری می شود که از مدیران منطقه به سبب همراهی خوب در اجرای این طرح قدردانی می شود. از دیگر موارد حائز اهمیت، سلامت روان دانش آموزان است که از دلایل عمده آن قرنطینه خانگی و حذف گروه همسالان است. ضروریست در آموزش و پرورش با اهمیت دادن به فعالیت های فوق برنامه و با نشاط در فضای مجازی به توانیم تا حدودی این مشکل را برطرف کنیم.
در ادامه جلسه محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب شهر تهران، با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و نقش بی‌بدیل معلمان در تربیت فرزندان افزود: در تحقیقات انجام گرفته، معلمان یکی از معتمد ترین افراد در نظر دانش آموزان و جوانان هستند و آموزش های معلمان عزیز در زندگی دانش آموزان بسیار مفید و موثر است.
نیکبخت در پایان سخنان خود به کمبود نیروهای مراقب سلامت اشاره کرد و از همکاری و همراهی این گروه از همکاران در شرایط سخت مدارس در فعالیت های مختلف خصوصا برگزاری امتحانات حضوری خرداد ماه قدردانی کرد و ضمن قدردانی از روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 17 در برگزاری این جلسه تدوام این جلسات را مفید و موثر دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار