سلمانی: معلمان در نظر دانش آموزان و جامعه معتمدترین افراد هستند

تهران(پانا)- محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب شهر تهران ، در جلسه مدیران مدارس همه دوره های تحصیلی و مراقبین سلامت آموزش و پرورش منطقه ۱۷، حضور یافت. این جلسه به صورت غیر حضوری در بستر شبکه شاد برگزار شد و شرایطی ایجاد شد تا مخاطبین سوالات خود را مطرح کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سلمانی: معلمان در نظر دانش آموزان و جامعه معتمدترین افراد هستند

سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب شهر تهران، با اشاره به راه های انتقال ویروس کرونا افزود: یکی از بهترین راه های مقابله با شیوع این ویروس زدن‌ماسک( ترجیحا ماسک سه لایه و استاندارد) و عدم حضور در مکان های شلوغ است. در ایام ابتدای شیوع بیماری کرونا با انجام رفتارهای پیشگیرانه و همکاری همه جانبه ارگانها و نهادهای دولتی و آحاد مردم توانستیم فعالیت این ویروس را کاملا کنترل کنیم اما متاسفانه دوباره با توجه به وجود مشکلات در زمینه های مختلف وارد موج دوم شیوع ویروس کرونا شدیم. اما معتقدیم امروز نیز می توانیم با حمایت و همدلی کامل همه اقشار جامعه براین بیماری ویرانگر غلبه کنیم.
سلمانی، با اشاره به فرض وجود ویروس در محیط اطراف و اشخاص افزود: اگر مردم منطقه با این دیدگاه و حفظ خونسردی و دروی از استرس، اصول بهداشتی را رعایت کنند، از دید و بازدیدها و حضور در مهمانی های فامیلی و مکان های شلوغ پرهیز کنند و از این بیماری در امان می مانند.
وی افزود: ممکن است در مواردی ضرورت ایجاب کند در محیط های آلوده به ویروس حضور داشته باشیم و این برای همکاران حوزه سلامت بیشتر اتفاق می افتد ولی تجربه چند ماهه ما ثابت کرده است که حتی در این شرایط نیز با رعایت کامل اصول بهداشتی می توانیم در برابر بیماری مصون بمانیم.

وی با اشاره به رشادت‌های کادر سلامت در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا افزود: همکاران ما در حوزه سلامت با تمام وجود در حال خدمت رسانی به مردم ارزشمند منطقه هستند اما با توجه به حجم بالای مراجعین ضروری است رعایت کامل اصول بهداشتی توسط مردم منطقه را در اولویت قرار دهیم تا مبتلایان کاهش یابد و کادر سلامت بتواند به خوبی روند درمان بیماران را مدیریت کند و حجم بالایی از این فرهنگ سازی توسط معلمان و سایر همکاران فرهنگی آموزش داده شود.
در پایان جلسه رییس مرکز بهداشت به سوالات مطرح شده توسط مدیران مدارس، پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار