اولین جشنواره ملی دختران امروز در البرز برگزار شد

بازآفرینی نقش دختران خانواده، در دوران کرونا

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اولین جشنواره ملی دختران به لزوم بازآفرینی نقش دختران در خانواده در دوران کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بازآفرینی نقش دختران خانواده، در دوران کرونا

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی دختران امروز ضمن دعوت از دانش آموزان دختر کلیه مقاطع استان برای شرکت در جشنواره گفت: شیوه نامه اجرایی این جشنواره به مناطق ارسال شده است.
قاسمی در ادامه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا، اهمیت و نقش نهاد خانواده را بیش از پیش پررنگ کرده است، گفت: در چنین شرایطی بیشترین حمایت همراه با اطمینان از طریق خانواده دریافت می شود که در این میان، والدین با توجه به حضور بیشتری که در کنار فرزندان داشتند متوجه شدند فرزندانشان توانایی هایی دارند که می توانند در امر کنترل عواقب روحی و روانی ناشی از شیوع این ویروس منحوس، از آنان کمک بگیرند.
وی ضمن اشاره به نقش پررنگ زنان در خود مراقبتی و دیگر مراقبتی در دوران کرونا یادآور شد: برای مراقبت از خود و دیگر اعضای خانواده باید فضای خانواده با هیجانات مثبت همراه با شادی، نشاط و سرزندگی سرشار شود تا استرس موجود در افراد ، کنترل و مدیریت شود که این مهم از جمله توانمندی های زنان و دختران است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به جشنواره ملی دختران امروز که با همکاری "امور زنان" و "معاونت پرورشی" وزارت آموزش و پرورش با "معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری" برگزار می شود، اظهار کرد: تقویت نقش دختران در ایجاد فضای با نشاط، هویت یابی و شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموز، بازآفرینی نقش دختران در خانواده در دوران کرونا و انعکاس و ماندگار کردن صحنه های جذاب از نقش دختران و خانواده در دوران کرونا از اهداف کیفی برگزاری این جشنواره فرهنگی-هنری است.
شاکر مسئول امور زنان و خانواده اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز با برشمردن محورهای جشنواره به ما گفت: این جشنواره ویژه دانش آموزان دختر در تمام دوره های تحصیلی بوده و در محورهای هنرهای تجسمی، عکاسی، فیلم و هنرهای نمایشی(پویا نمایی، داستانی، مستند و نماهنگ) برگزار می شود.
وی عنوان کرد: دانش آموزان می توانند آثار خود را تا 17 دی ماه با موضوع"دختران، خانواده و گذر از کرونا" در محورهای مذکور و با توجه به ضوابط عمومی و شرایط اختصاصی شیوه نامه جشنواره، از طریق آدرس های مندرج در بخشنامه ارسالی به نواحی/مناطق به دبیرخانه جشنواره، مستقر در اداره کل شهرستان های استان تهران، ارسال کنند.
گفتنی است از آثار برتر در مراسم کشوری و همزمان با میلاد فاطمه زهرا(س)، روز مادر و هفته زن، تجلیل خواهد شد.
همچنین آدرس کانال دختران امروز در بستر شاد @dokhtaraneemrooz است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار