عنایت مهر: کتاب، بصیرت اعماق تاریخ است

تهران (پانا)- غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی درباره اهمیت مطالعه در رشد جوامع بشری سخن می گوید.

کد مطلب: ۱۱۳۸۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: کتاب، بصیرت اعماق تاریخ است

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 در گفتگو با پانا گفت: روز بیست و چهارم آبان ماه هر سال، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است. کتاب بصیرت اعماق تاریخ است و آفاق و انفس هستی را با شهود و خرد اصحاب اندیشه جلوه گر می سازد. کتاب خطاب حضرت حق به انسان در طول تمام اعصار و ازمنه است که بخوان به نام پروردگارت که مبدأ و منشأ تمام خلق و خلقت است.

عنایت مهر افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال برای پیش رو نهادن و به عبرت کشاندن اهل زمان و زمین در همه دوران ها به قلم و هر آنچه می نگارد و به ثبت می رساند قسم یاد می کند تا آگاهی گوهر وانهاده دست بشر چرخش مداوم بین اعصاری و بین الأذهانی باشد. عنایت مهر با اشاره به اینکه معجزه آخرین رسول و فرستاده حضرت حق پیامبر عظیم الشأن اسلام کتاب قرآن، کتاب هدایت انسان است افزود: کتاب از دیرباز حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم و اندیشه و حقیقت را سیراب نموده است و ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی، مبیّن این نکته است که امروزه کتاب می تواند بعنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

عنایت مهر در پایان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و کتابخوانی نماد و نشانه دانایی و توانایی است و در این هفته با برنامه ریزی طرح هر روز پنچ دقیقه با کتاب به سوی خوانش مداوم کتاب خواهیم رفت و سیر مطالعاتی مناسب پایه ها و مقاطع تدوین و با کتاب های صوتی و تصویری سرانه مطالعه را در منطقه بهبود می بخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار