والدین جداسازی کودکان کرونایی را جدی بگیرند

تهران (پانا) - اگرچه افراد مسن و کسانی که دارای مشکلات زمینه‌ای سلامتی هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند، اما کودکان و بزرگسالان نقش بیشتری در انتشار ویروس دارند زیرا بیشتر آنان علائم خفیف و یا کووید ۱۹ بدون علائم را تجربه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
والدین جداسازی کودکان کرونایی را جدی بگیرند

به‌گزارش مدیکال نیوز، تحقیق جدید کالج کینگ لندن، درک والدین از علائم مشابه کووید‑۱۹ در فرزندان و نگرش آنان نسبت به جدا کردن کودکان از دیگران را در خانه در صورت علامت دارشدن بررسی کرده است. این گروه دریافته است، والدین به دنبال یافتن قطعی‌ترین علائم بروز این بیماری در کودک خود هستند به این معنی که بیشتر تمایل به عادی انگاشتن علائم دارند تا مجبور به جدا کردن کودک از دیگران نشوند.

در این تحقیق، داده‌ها از ۳۰ مصاحبه تلفنی نیمه ساختاریافته با والدین کودکان بین چهار تا ۱۸ سال به‌دست‌آمده است. در مصاحبه، علائم شناخته‌شده کووید‑۱۹ شامل سرفه و تب مداوم بود. پس از ماه مه، علائم دیگری مانند از دست دادن چشایی و بویایی نیز اضافه شد.

نتایج این تحقیق شامل چهار مضمون مربوط به انتساب علائم است: "عادی‌سازی علائم "، "اشتباه در فهم علائم "، " بررسی دمای بدن " و "علائم برای ما طبیعی نیست. "

این گروه دریافت که والدین در صورت افزایش درجه حرارت یا علائم غیرمعمول، حساسیت بیشتری برای جداسازی کودک از دیگران دارند و علائم کووید-۱۹ را بیشتر نشان می‌دهند. درواقع وقتی علائم خفیف بود، نگرانی کمتری داشتند و تقریبا جداسازی صورت نمی‌گرفت.

در این تحقیق، چهار مضمون نیز مشاهده شد که شامل "جلوگیری از تماس کودکان دشوار است "، "جداسازی در زمان قرنطینه "، " فضای محدود "و " تهیه غذا و انجام کارهای ضروری منزل" بودند.

والدین معتقدند جدا کردن خود از دیگران در خانه، به‌ویژه فرزندان و خصوصا فرزندان خردسال کار دشواری است زیرا آنان معنی جداسازی و قرنطینه را نمی‌فهمند و مرزهای موردنیاز آن را نمی‌شناسند.

علاوه بر این، برخی از والدین گفتند که جداسازی سخت است زیرا آنان باید به تهیه غذا و مایحتاج خانواده بپردازند. همچنین والدین گفتند که جداسازی در فضاهای کوچک مانند آپارتمان سخت است به‌ویژه زمانی که اتاق‌های خانه بین چند نفر مشترک باشد و خانواده‌هایی که تعداد اعضای خانواده بیشتر است اقدامات جداسازی برای آنان سخت‌تر است.

این تحقیق پیچیدگی‌ها در درک علائم و انزوای خانگی را برجسته می‌کند. محققان پیشنهاد کردند با ارائه راهنمایی بهتر در مورد علائم موردنیاز برای اقدام جداسازی، چگونگی پیشگیری از عفونت در خانه و کمک به خانواده‌ها در خرید مایحتاج آنان می‌توان بر این چالش‌ها غلبه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار