سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

منشا بسیاری ازبیماری های غیر واگیر، چاقی و اضافه وزن است

قرچک(پانا)- سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک بر اجرای طرح کوچ توسط خانواده و مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
منشا بسیاری ازبیماری های غیر واگیر، چاقی و اضافه وزن است
سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک اظهار کرد: منشا بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر، چاقی و اضافه وزن است، خانواده و مدرسه بایستی به صورت مشترک و در کنار هم طرح کوچ را اجرا کنند.
به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک، روح‌الله فراهانی سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک در جلسه وبینار مدیران مدارس دارای مراقبین سلامت بیان کرد: طرح کوچ یکی از اولویت های اصلی برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت از بهترین برنامه‌های وزارت آموزش در خصوص شرایط جسمی دانش‌آموزان است و اجرای آن با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای و مقابله با کم‌تحرکی و پرخوری دانش‌آموزان از ۲۶مهرماه همزمان با هفته تربیت بدنی شروع شده و تا پایان سال در سه مرحله اجرا می‌شود.
او در ادامه افزود: با توجه به روند افزایش وزن کودکان و نوجوانان، آینده کشور با سونامی بیماری‌های غیرواگیر مواجه خواهد بود در حال حاضر ١۴درصد نوآموزان در هنگام ورود به مدارس با چاقی و یا اضافه وزن روبه‌رو هستند. باید رویه نگرش خانواده‌های دانش‌آموزان و افزایش آگاهی آنها در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، چرا که اغلب مرگ و میر کشورمان ناشی از بیماری‌های غیرواگیری همچون بیماری‌های قلبی و عروقی فشار خون و... است.
او بیان کرد: مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی، نقش اساسی در حفظ سلامت دانش‌آموزان در مدارس باید ایفا ‌کنند و بایستی با افزایش مطالعه و آگاهی‌های خود، به عنوان مشاور در صورت نیاز دانش‌آموزان را به پزشکان متخصص ارجاع دهند. هدف ما از اجرای طرح کوچ تغییر سبک زندگی غیر فعال و تغذیه نادرست دانش‌آموزان به سبک زندگی فعال و تعذیه سالم آن‌ها است.
فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: در کانال‌های تربیت‌بدنی و سلامت در شبکه‌‌ شاد، پیام‌های مربوط به سبک زندگی فعال و پویا تبلیغ شود تا با توجه به عدم حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه با برنامه‌های مناسب پویایی و تحرک دانش‌آموزان بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار