کچوئیان خبر داد

تسریع افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه فرهنگیان با ورود برگزیدگان آزمون سراسری

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بر تسریع افزایش آموزش و پژوهش در این دانشگاه با ورود برگزیدگان آزمون سراسری و دانش آموزان دارای معدل بالا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تسریع افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه فرهنگیان با ورود برگزیدگان آزمون سراسری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در بیست و پنجمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی و سرپرستان پردیس ها و واحدهای آموزشی تابعه دانشگاه فرهنگیان در مکان سالن شهید چمران این دانشگاه، از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته معاونت نظارت طی سال جاری سخن گفت و افزود: برگزاری فرصت های بالندگی عمومی و تخصصی ویژه کارکنان، مدرسان و مدیران دانشگاه توام با آزمون برخط از فعالیت های مهم مدیریت بالندگی این معاونت به شمار می رود.

کچوئیان، محور دوره ها را متناسب با اهداف راهبردی و استراتژیک دانشگاه، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و جهش تولید دانست و خاطر نشان کرد: آموزش رابطان بالندگی در سطح کشور، ارتقای زیر ساخت سخت افزاری و نرم افزاری، نیاز سنجی دوره های تخصصی از سطح ستاد و صف، تولید پادکست های آموزشی و تدوین تقویم آموزشی به صورت فصلی از برنامه های در دست اقدام و آتی مدیریت بالندگی این معاونت به شمار می رود.

وی، با ذکز 162 هزار و 619 ساعت، میزان کل دوره های برگزار شده در دانشگاه فرهنگیان، برگزاری دوره های آموزشی عمومی در نیمه نخست سال جاری را 131 هزار و 683 نفر ساعت و دوره های برگزار شده تخصصی را 31 هزار و 112 نفر ساعت اعلام کرد و گفت: میزان برگزاری این دوره ها در نیمه نخست سال به تفکیک برای کارکنان 114 هزار و 805 ساعت، استاذان 36 هزار و 687 ساعت و مدیران 10 هزار و 127 ساعت بوده است.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، در ادامه برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان در آذر ماه سال جاری را فعالیتی مهم از جانب دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با آزمون اصلح در زمان مقرر برای اطلاع مهارت آموزان در حال انعکاس است.

کچوئیان، با تاکید بر پاسخگویی به موقع استان ها به مکاتبات اداری یادآور شد: پاسخگویی به موقع به این مکاتبات نقش موثری در ارزیابی دانشگاه، توسط دو وزارت آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فنآوری دارد.

وی، فعالیت برخی استان ها در راستای اجرای رهنامه دانشگاه فرهنگیان را قابل تقدیر خواند و با معرفی این تعداد استان اظهار داشت: با ارزیابی های صورت گرفته به زودی از این استان های پیشتاز و فعال قدرخوانی خواهد شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، سامانه HES را مهم ترین ابزار ارتباطی دانشگاه فرهنگیان با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و با تاکید بر بارگذاری به موقع آمار و اطلاعات دقیق مربوط به دانشگاه از سوی مدیریت‌های استانی در این سامانه گفت: ثبت به موقع داده‌ها در سامانه باعث تسهیل دسترسی وزارت علوم به آمار و اطلاعات ضروری، برای برآورد تسهیلات مورد نیاز دانشگاه در زمینه‌های مختلف است.

این مقام مسئول، در ادامه اهتمام و سرعت عمل سرپرستان مدیریت های استانی و سرپرستان پردیس ها و واحدهای آموزشی تابعه دانشگاه فرهنگیان، در راستای ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس شیوه نامه ابلاغ شده را ضروری خواند و افزود: با توجه به تمدید نشدن زمان مشخص شده برای ثبت ارزیابی کارکنان در سامانه LMS ضروری است آن تعداد استان که تاکنون در این زمینه فعالیتی نداشته اند، در اسرع وقت اقدام نمایند.

کچوئیان، با مهم برشمردن آموزش در سامانه مدیریت LMS تصریح کرد: همت جمعی با محوریت مسئولان نظارت برای پایش سیستم لازم و ضروری است.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از نظرسنجی صورت گرفته در خصوص عملکرد استادان دانشگاه خبر داد و گفت: با ارزیابی های انجام شده نتایج به زودی اعلام خواهد شد.

وی، این نتایج را فعالیتی مهم برای جذب استادان دارای عملکرد و کارایی بالا دانست و خاطر نشان کرد: جذب استادان واجد شرایط و برخوردار از عملکرد مثبت در پردیس های استانی امری مهم و ضروری است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های موجود سامانه LMS یادآور شد: حمایت آموزش و دوره های توانمندسازی استادان، تسهیل کننده استفاده از این نرم افزار است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از پایش مصاحبه ورودی های جدید دانشگاه سخن گفت و اظهار داشت: از جمعیت 30 هزار نفر معدل های نهایی و کل حدود 6 هزار نفر معادل 20 درصد به صورت تصادفی بررسی و عددهای 16/93 به عنوان معدل نهایی و 18/31 نیز به عنوان میانگین معدل کل این تعداد مصاحبه شونده کسب شد.

این مقام مسئول، با اشاره به استقبال و انتخاب دانشگاه فرهنگیان توسط دانش آموزان برخوردار از معدل بالا و برگزیدگان کنکور سراسری بر افزایش کیفیت آموزش و پزوهش در دانشگاه تاکید کرد.

کچوئیان، در پایان توجه به صلاحیت حرفه ای استادان متناسب با توانمندی های ضروری این افراد را در راستای ارائه آموزش های لازم در بستر الکترونیک مهم خواند و گفت: آخرین مهلت مقرر برای تعیین تکلیف استادان حق التدریس و ثبت در سامانه HES روز یکشنبه 25 آبان ماه جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار