معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیماران کرونایی مراجعه کننده به بیمارستان ها طی ماه اخیر بدحالترند

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان کرد در یک ماه اخیر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مراجعه کننده به بیمارستان های استان، در وضعیت بدتر و حادتر بیماری مراجعه می کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بیماران کرونایی مراجعه کننده به بیمارستان ها طی ماه اخیر بدحالترند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده گفت: این امر می تواند ناشی از خود درمانی افراد باشد و ضمن اینکه به دلیل ترس ناشناخته و احتمال آلودگی در صورت مبتلا نبودن از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی هراس داشته و پرهیز می کنند و زمانی که وضعیت بیماری رو به وخامت می گذارد به بیمارستان مراجعه می کنند.

وی اظهار کرد: مبتلایان، بیماری را در منزل تحمل نکنند مگر اینکه با سامانه ۴۰۳۰ و پزشکان ما هماهنگ باشند و آنان تجویز و تعیین کنند که در خانه در شرایط ایزوله قرنطینه شوند یا به بیمارستان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود: در ۴۸ ساعت اخیر ۱۴۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون موردی از داروی گیاهی یا استفاده از روش های طب سنتی که وارد عرصه کارآزمایی بالینی شده باشد نداشتیم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیشنهادی برای این کار به ما نداده است.

حیدرزاده با بیان اینکه تنها از داروهای شیمیایی و تایید شده استفاده می شود، اضافه کرد: هیچ دارویی تاکنون به صورت اختصاصی برای درمان این بیماری ساخته نشده ما بیشتر از درمان های نگهدارنده و کاهش دهنده التهاب و عفونت استفاده می کنیم.

هم اکنون افزون بر ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار