رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

بحران فرسودگی اتوبوس‌ها در پایتخت ؛ بخش خصوصی توان خرید اتوبوس ندارد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اتوبوسرانی پایتخت با بحران مواجه است، گفت بخش خصوصی توان خرید اتوبوس با قیمت‌های بالای ۳ تا ۵ میلیارد را ندارد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بحران فرسودگی اتوبوس‌ها در پایتخت ؛ بخش خصوصی توان خرید اتوبوس ندارد

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره فرسودگی اتوبوس‌های شهر تهران و تامین اتوبوس‌ برای ناوگان حمل و نقل پایتخت نیز گفت: «اگر بخواهیم شرایط ایده‌آل را در نظر بگیریم، قطعا بخش زیادی از اتوبوسرانی باید تعطیل شود و خدمات بخش زیادی از واگن‌ها نیز باید تعطیل شود اما چنین کاری ممکن نیست چون ناوگان حمل و نقل در بدترین شرایط نیز باید به خدمات خود ادامه دهند.»

وی با تاکید بر تداوم فعالیت اتوبوس‌ها گفت: «حتی اتوبوس‌هایی که عمرشان بالای 10 سال است و طبق قانون پلیس باید آنها را متوقف کند نیز با توافقاتی که صورت گرفته است، خدمات خود را ارائه می‌دهند.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اعتبار برای تامین اتوبوس‌های جدید نیز گفت: «اکنون برای اتوبوس‌های شهر تهران اعتبار دیده شده است و امسال باید هزار دستگاه اتوبوس اورهال شود. اکنون حدود 500 اتوبوس اورهال شده است و مابقی نیز باید تا آخر سال اورهال شود.»

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه اتوبوسرانی در اختیار بخش خصوصی است. بخش خصوصی ما توان خرید اتوبوس با قیمت‌های بالای ۳ تا ۵ میلیارد را ندارد. در بخش اورهال نیز سختی‌هایی وجود دارد و دلیلش این است که بخش خصوصی قوی نیست.»

وی گفت: «اکنون اتوبوسرانی با بحران مواجه است. در دولت‌های مرحوم آیت الله هاشمی، آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد هر کدام حدود دو هزار دستگاه اتوبوس در دوره خود خریداری و به شهرداری تهران تخصیص داده‌اند، تنها دولتی که مصوبه خوبی در این زمینه داشته اما هیچ اتفاقی در این بخش نیفتاده است، دولت فعلی بوده است.»

اخیرا، یکصد دستگاه اتوبوس و مینی بوس که در کارخانه‌های داخلی ساخته شدند به ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت اضافه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار