رخشانی‌مهر در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی:

15 هزار کلاس درس در سال‌جاری به بهره برداری رسیده است

در طرح ملی «آجر به آجر»، بیش از ۱۵۰ هزار نفر با کمک‌های خرد، به خیل خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز پیوسته‌اند/از سال ۹۲ تاکنون، هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی خطاب به ریاست جمهور گزارشی از وضعیت مدارس سراسر کشور را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
15 هزار کلاس درس در سال‌جاری به بهره برداری رسیده است

مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی که باحضور رئیس جمهور از شبکه خبر پخش شد ضمن درود به پیشگاه مقدس امام عصر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی صحت و سلامت برای رهبر فرزانه انقلاب، از اهتمام و توجه ویژه ریاست جمهور و حمایت وزیر آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مدرسه امروز فقط یک ساختمان نیست، بلکه ویترین وضعیت علمی و فرهنگی و با پرچم‌های برافراشته بر آن نماد هویت ملی از مرکز تا دور افتاده ترین نقاط مرزی است. ما هم با این رویکرد مدرسه را نه یک ساختمان بلکه کانون تربیتی تمام ساحتی نسل آینده می‌دانیم و در اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش بر آنیم، تا مدارس علاوه بر دارا بودن استانداردهای بین المللی، واجد ویژگی‌های معماری ایرانی - اسلامی، مناسب برای تعاملات فرهنگی با محله، دوستدار محیط زیست و مجهز به فناوری‌های نوین یادگیری باشند.

وی همچنین ادامه داد: تبدیل مدارس به کانون مدیریت بحران در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل‌های اخیر، ما را در این مسیر مصمم‌تر کرده و سخت معتقدیم در این مسیر بیشتر از آن‌که نیازمند مدرسه‌سازی باشیم، نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم.

رخشانی‌مهر اضافه کرد که امروز درحالی شاهد مشارکت 50 درصدی خیرین، این انسان‌های نیک اندیش و معماران فرهنگی جامعه هستیم که اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه‌سازی اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است. ضمن تشکر از دستور قاطع حضرت‌عالی مبنی بر تامین 10 هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام برای ایمن‌سازی مدارس، امیدواریم با حمایت جناب‌عالی شاهد تحقق این مهم باشیم.

معاون وزیر عنوان کرد: امروز در حالی با حضور پر خیر و برکت جناب‌عالی شاهد آئین افتتاح پروژه‌های آموزشی و تربیتی هستیم که با اجرای طرح ملی «آجر به آجر»، در مدتی کوتاه بیش از 150 هزار نفر با کمک‌های خرد، به خیل خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز پیوسته‌اند. همچنین سازمان نوسازی مدارس کشور توانسته در سال‌جاری حدود 2 هزار و 500 پروژه آموزشی را با حدود 15 هزار کلاس درس و زیربنایی بالغ 2 میلیون مترمربع و اعتباری حدود 7 هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری کند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از سال 92 تاکنون روزانه 27 کلاس درس تحویل شده، 84 کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده ، مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده و هر روز 10 کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است که برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از 8 میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و همکارانشان در توجه به جهاد مقدس مدرسه‌سازی افزود: 10 استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان با کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی کماکان نیازمند توجه ویژه و عنایت دولت است.

رخشانی‌مهر در پایان در حضور استاندار فرهنگ دوست استان مرکزی، آقای آقازاده، به نیابت از رئیس جمهور پروژه‌های آموزشی و تربیتی را افتتاح و تقدیم کودکان و نوجوانان این مرز و بوم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار