درمانگاه‌های فرهنگیان مازندران 1.5 میلیارد تومان معوقه دارند

ساری (پانا) - مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان آمل اعلام کرد که 8 درمانگاه فرهنگیان مازندران در مجموع 1.5 میلیارد تومان معوقه دارند و درمانگاه‌ها در شرف تعطیلی هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
درمانگاه‌های فرهنگیان مازندران  1.5 میلیارد تومان معوقه دارند

حسن بشارتی با اشاره به تأسیس درمانگاه‌های فرهنگیان در سال ۷۵ طبق توافق وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان براساس پروانه غیرانتفاعی، گفت: «طبق اساسنامه تهیه تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت و تأمین منابع مالی با آموزش و پرورش بود اما عملا بعد از چند سال درمانگاه‌های خودگردان شدند و پروانه غیرانتفاعی آن تبدیل به پروانه دولتی شد که بر اساس آن تعرفه‌ها باید دولتی می‌شد در صورتی که هزینه‌ها به صورت آزاد بود و این تبدیل به چالش فعلی ما شده است.»

او اعلام کرد که در سال ۹۸، در حدود ۵۳۰ هزار نفر در ۸ درمانگاه استان ویزیت شدند که 360 هزار نفر آنان فرهنگی و 164 هزار نفر آزاد بودند البته به غیر مواردی مانند پانسمان و تزریقات و غیره که آمار را دو برابر می‌کند.

به گفته بشارتی در درمانگاه‌های فرهنگیان مازندران حدود 500 نفر مشغول به کار هستند که اگر چالش پیش رو برطرف نشود، برای این عده مشکل ایجاد می‌شود.

او همچنین به خدمات ویژه و ارزان‌قیمت درمانگاه فرهنگیان برای این قشر اشاره کرد که گاه به صورت اقساط 10 ماهه است و ادامه داد: «یک میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 98 خدمات اقساطی به فرهنگیان انجام شد.»

مدیرعامل درمانگاه فرهنگیان آمل به یک میلیارد و 500 میلیون تومان معوقه درمانگاه‌های فرهنگیان استان اشاره و تأکید کرد که برای پابرجا ماندن درمانگاه‌ها به عنوان مأمن فرهنگیان لازم است که تمهیداتی در نظر گرفته شود.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این جلسه دستور تشکیل کمیته‌‌ای برای بررسی مشکلات این درمانگاه‌ها و رائه راه‌حل برای برون‌رفت از این مشکلات در مدت یک هفته داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار