دیدار و گفت‌وگوی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر به اسلام‌آباد با حضور در مقر نیروهای مسلح پاکستان، با فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار و گفت‌وگوی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف پیش از دیدار رسمی با ژنرال قمر جاوید باجوا، همراه وی در محل یادگار شهدا در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، از گارد احترام حاضر در محل سان دید و با تقدیم تاج گل، به مقام شهدای ارتش این کشور ادای احترام کرد.

بعد از این مراسم دو مقام عالی دولت و ارتش ایران و پاکستان وارد مذاکرات با محورهای مهمی از جمله مبارزه با تروریسم،‌ تقویت همکاری‌های مرزی، دفاعی و گسترش مناسبات نظامی میان دو کشور همسایه شدند.

طرفین در این دیدار مهم همچنین تازه‌ترین تحولات امنیتی منطقه به ویژه وضعیت افغانستان را بررسی کرده و دیدگاه‌های یکدیگر را به اشتراک گذاشتند.

ظریف و ژنرال باجوا بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه میان ایران و پاکستان به ویژه در زمینه‌های امنیتی و مراقبت از مرزهای مشترک که مرزهای صلح و دوستی دو کشور نام دارد، تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور در محل وزارت امور خارجه با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود دیدار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار