اسلامشهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا ویروس

اسلامشهر (پانا) - در شرایط عادی یک بیمار دو لیتر اکسیژن نیاز دارد، ولی بیماران کرونایی به حداقل ده لیتر اکسیژن نیاز دارند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اسلامشهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا ویروس

رضا معدنی پور رئیس بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان اسلامشهر در نشست مدیران واحدهای آموزشی منطقه در رابطه با تشریح وضعیت فعلی این واحد درمانی در شرایط کرونا ویروس اظهار کرد: در بیمارستان یکصد و سی تخت فعال داریم و حدود 1500نفر در طول این مدت بستری شدند و جمعی از مراجعین را به ناچار راهی قرنطینه خانگی می‌کنیم، ولی در مجموع 85 درصد ظرفیت بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است.

او افزود: الگوی کشوری کرونا ویروس هم در این بیمارستان حاکم است و همزمان با اعلام تعداد فوتی‌های کشوری، فوتی‌های ما هم زیاد می‌شود و یک درصد بیماران کشور را داریم در حالی که یک درصد جمعیت و وسعت کشور را نداشته و از اول دوران شیوع کرونا 250 نفر فوتی تاکنون داشتیم.

او تصریح کرد: هشتاد درصد پرسنل درمانی ما خود مبتلا شدند و کادر پشتیبانی نیز چهل درصد درگیر هستند که هر روز این ارقام در حال افزایش است و در مجموع از 96 نفرپزشکان ما سی و چهار نفر به ویروس کرونا دچار شدند که یازده نفر آنان در بیمارستان بستری هستند و در کنار تمامی این موارد ما فقط یک پزشک متخصص ضد عفونی داریم.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر تصریح کرد: در کنار کمبود پزشک و خارج شدن کادر درمانی به دلیل خستگی، مشکل اکسیژن هم مزید علت است که در شرایط عادی یک بیمار دو لیتر اکسیژن نیاز دارد ولی بیماران کرونایی به حداقل ده لیتر اکسیژن نیاز دارند و با خراب شدن دستگاه‌های اصلی خارجی ، هم اکنون با سیلندر اکسیژن که بسیار ضعیف است کار می‌کنیم.

معدنی پور خاطرنشان کرد: شهرستان اسلامشهر هم مانند تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و با درگیر شدن تمامی گروه‌های سنی، آموزش و پرورش نقش بسزایی در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس دارد و بدانیم این بیماری فعلا" هیچ داروی درمانی و واکسن مشخص ندارد و فقط سه اقدام اصلی که همانا زدن ماسک، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند،موثر است.

در ادامه این نشست، امیر احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی بیان کرد: اکنون الگوی سرایت کرونا ویروس به سمت درگیر شدن کل خانواده پیش رفته است.

او گفت: به مجموعه آموزش و پرورش منطقه پیشنهاد می‌کنم با ادبیات خاص برای دانش‌آموزان و اولیاء وضعیت این بیماری تشریح شود و در کنار آن می‌بایست فرهنگ سازی کنترل بیماری‌های روانی، از جمله، استرس، ترس ناشی از مراجعه افراد ناقل به مراکز درمانی را نهادینه کرده تا این ویروس را شکست دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار