معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر داد؛

اجرای طرح یادواره شهدای استان (لاله های روشن) از 26 آبان 99

تبریز(پانا) - صبح امروز و با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان جلسه هماهنگی اجرای طرح یادواره شهدای استان (لاله های روشن) در تالار معلم تبریز برگزار شد

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح یادواره شهدای استان (لاله های روشن) از 26 آبان 99

طاهر علمی گفت: بزرگداشت ایام الله ها از رسالت های آموزش و پرورش و جزء اهم وظایف است، چرا که این مهم در تقویت روحیه خودباوری و ایثار در دانش آموزان تعیین کننده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: در تربیت نسل جوان دو مساله، آرمان و الگو نیاز داریم. آرمان متون اسلامی، نهج البلاغه، قرآن و سیره ائمه اطهار و نبوی است و الگو شخصیت ها و بزرگان دین و مملکت و شخصیت های بزرگ علمی - شهدا و ... خود بعنوان الگو مطرح هستند.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت افزود: یادواره شهدا یک برنامه پرمفهوم در حوزه معاونت پرورشی است چرا که طرح ملی لاله های روشن با هدف پاسداشت یاد و خاطره 2000 شهید معلم و دانش آموز در استان است.

وی تصریح کرد: این طرح در سطح کشور با عنوان 40 هزار یادوارده در سطح مدارس استان و منطقه با رویکرد یادمان 36 هزار شهید دانش آموز انجام می شود و هدف از این طرح، تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناسایی و معرفی شهدای دانش آموز و فرهنگی به نسل جدید است.

وی افزود: کنگره استانی طرح لاله های روشن در اسفند ماه برگزار می شود و همچنین در روزهای هفته معلم از فعالین طرح در سطح کشور قدردانی خواهد شد.

طاهر علمی برای اجرای هرچه بهتر این طرح پیشنهاداتی ارائه داد از آن جمله:

دیدار دانش آموزان فرهنگی با خانواده شهدا و همچنین عضویت اکثریت دانش آموزان در کانال شاد لاله های روشن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار