در گفت‌وگو با پانا

خورشیدی: همه شرایط برای حضور کیانوش رستمی در اردو فراهم شد اما نیامد؛ شاید دوست دارد در صدر اخبار باشد که به اردو نمی‌رود

ریاست تاماش آیان به وزنه‌برداری جهان ضربه زد

تهران (پانا) - مربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران از تعیین تکلیف کیانوش رستمی در کمیته فنی به علت ادامه روند غیبت در اردوی تیم ملی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
خورشیدی: همه شرایط برای حضور کیانوش رستمی در اردو فراهم شد اما نیامد؛ شاید دوست دارد در صدر اخبار باشد که به اردو نمی‌رود

علی اکبر خورشیدی در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی پانا، درباره آغاز دور جدید اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: از نهم آبان اردوی ملی‌پوشان وزنه‌برداری آغاز شد و در حال حاضر در قرنطینه کامل هستیم. خوشبختانه رسیدگی به ملی‌پوشان خوب پیش می‌رود، از نظر تجهیزات و تغذیه شرایط بسیار خوب است و طبق برنامه‌ریزی در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری از ملی‌پوشان رکورد‌گیری می‌شود، البته با توجه به شرایط فعلی و شروع بیماری کرونا ممکن است برخی از وزنه‌برداران در اردو رکورد‌گیری کنند. هنوز در مورد این موضوع به اجماع نرسیدند و کمیته مسابقات و سرمربی تیم ملی قرار است تصمیم گیری کند.

مربی تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: خوشبختانه شرایط ملی‌پوشان در اردو خوب پیش می‌رود. با حضور سهراب مرادی انگیزه وزنه‌برداران دیگر هم افزایش پیدا کرده است. اردوی تیم ملی وزنه‌برداری 9 ماه است که برگزار نشده و شروع اردوها باعث شده تا انگیزه بگیرند. امیدوارم که بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا که رقابت‌های گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است بهترین عملکرد را داشته باشبم.

خورشیدی با اشاره به روند آمادگی سهراب مرادی پس از مصدومیت عنوان کرد: خوشبختانه شرایط سهراب روند صعودی دارد، حضور در اردوی تیم ملی سبب شده تا انگیزه بیشتری بگیرد. مصدومیت سهراب از ناحیه کتف باعث شد او از روند آمادگی دور شود، اما خوشبختانه کم کم آمادگی می‌رسد.

خورشیدی با اشاره به غیبت کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی اظهار کرد: من فکر می‌کنم کادر فنی و فدراسیون وزنه‌برداری خلوص نیت خودشان را به کیانوش رستمی نشان دادند. ما همه شرایط را برای حضور او در تیم ملی فراهم کردیم، اما از این کار خودداری کرد حالا باید خودش پاسخگویی این موضوع باشد. شاید دوست دارد که در صدر اخبار باشد به همین خاطر در اردوی تیم ملی حاضر نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با کیانوش رستمی تماس گرفته اید یا خیر، گفت: نه تماس حاصل نشده است. به این خاطر که طبق اطلاع رسانی نهم آبان ادوی تیم ملی وزنه‌برداری آغاز شد و همه وزنه‌برداران به اردو آمدند و تست کرونا هم دادند. اگر رستمی قصد داشت در اردو شرکت نکند باید این موضوع را به فدراسیون اطلاع می‌داد، البته شاید این کار را انجام داده و من از آن بی‌خبر هستم. به هرحال کمیته فنی باید در مورد رستمی تصمیم بگیرند و این موضوع در حال بررسی است و متاسفانه در این چند سال اخیر این شیوه هم به کیانوش رستمی و هم به وزنه‌برداری ضرر زد. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که به نفع هر دو طرف باشد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد زمزمه‌های حذف وزنه‌برداری از المپیک خاطرنشان کرد: از اولین دوره برگزاری المپیک تا به امروز وزنه‌برداری همیشه در المپیک حضور داشته است و من بعید می‌دانم که حذف این رشته به واقعیت بپیوندد، البته ناگفته نماند که وضعیت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم بعد از تاماش آیان چندان مناسب نیست و بی‌ثباتی و تغییر و تحولات زیادی را در این مدت در این فدراسیون شاهد بودیم، اما IOC همیشه قویترین ورزشکار خود را از بین وزنه‌برداران انتخاب می‌کند، بنابراین من بعید می‌دانم این رشته ورزشی از المپیک حذف شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه تاماش آیان در دوره‌ای که ریاست فدراسیون وزنه برداری جهانی را بر عهده داشت با اقدامات نادرست به این رشته ضربه وارد کرد. علی مرادی مقابل او ایستاد و به روند نامطلوب فدراسیون جهانی وزنه برداری اعتراض کرد و همین موضوع باعث شد که دبیرکلی آسیا را از دست بدهد و بعد از آن جلود دبیر کل آسیا شد که در زمان المپیک ریو اقدامات نادرست آنها را دیدیم، اولین ضربه را تاماش آیان به علی مرادی وارد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار