شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی تنها است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت مصوبات دولت در مورد توسعه حمل و نقل عمومی اجرایی نشده و شهرداری تنها است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی تنها است

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی عصر امروز در مراسم آغاز احداث عملیات پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ۳ مترو گفت:‌ هر چند معتقدم که این اقدام دیرهنگام است و باید این اتفاق زودتر رخ می داد اما باز هم غنیمت است و این روزها شاهد بروز اتفاقات خوب در حوزه حمل و نقل بوده ایم .

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات فعلی و کندی کار به علت عدم همکاری دولت است، گفت: ما قوانین و مصوبات زیادی داریم که بر اساس آن دولت مکلف است به حمل و نقل کمک کند، اما متاسفانه اجرایی نشده که چه بسا اگر اجرایی می شد شاید حمل و نقل تهران از لندن و پاریس هم بهتر بود.

وی با اشاره به قوانین و مصوبات مختلف دولت برای کمک به حمل و نقل عمومی گفت: در یکی از این مصوبات دولت می بایست ۱۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری کمک می کرد که تنها ۱۵۴ میلیارد تومان پرداخت کرده است و باید بگویم تکالیف دولت در این زمینه اجرایی نشده و این مصوبات سودی برای حمل و نقل تهران نداشتند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با تاکید بر اینکه قوانین زیاد است اما به هر کدام که وارد می شویم، می بینیم که یا اجرا نشده و یا اگر اجرا شده آنقدر کوچک بوده که تاثیرگذاری نداشته است، گفت: عملا بار به دوش شهرداری است اما با این حال خوشحالیم که در چند روز اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی رخ داده، هر چند که از نظر من، ما سه سال را از دست داده ایم و کارها باید زودتر از این رخ می داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار