در مراسمی با حضور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تجهیزات کارگاهی به ارزش 3 میلیارد تومان عازم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان البرز شد

کرج(پانا)- کاروان تجهیزات سرمایه ای و کارگاهی به ارزش 3 میلیارد تومان عازم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان البرز شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تجهیزات کارگاهی به ارزش 3 میلیارد تومان عازم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان البرز شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در مراسمی با حضور علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش، شورای معاونان اداره کل و مدیران هنرستان های استان کاروان تجهیزات سرمایه ای و کارگاهی عازم هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان البرز شد.
سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این خصوص گفت: در قالب این کاروان 28 عنوان تجهیزات سرمایه ای مورد نیاز کارگاه های هنرستان های استان به تعداد 188 قلم از محل اعتبارات تخصیصی حاصل از 2% فروش گاز توسط اداره کل نوسازی مدارس و اعتبار تملک دارایی معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش خریداری شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این تجهیزات با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان خریداری و از امروز در بین 88 هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش در سطح استان توزیع خواهد شد.
وی اظهار کرد: موتور کامل و گیربکس پژو 405، کمپرسور هوا، شارژر و استارتر سواری-تعمیرگاهی، PLC، تابلو برق سه فاز، دوربین عکاسی دیجیتال، پکیج شوفاژ دیواری، اره عمودبر، کاشی بر دستی، اجاق گاز فردار، دیاگ، برق خودرو، اسکنر، هیتر، دریل، میز نور، منگنه کوب و میخ کوب، فانکشن ژنراتور دیجیتال، اسلیوسکوپ دیجیتال و ... از جمله تجهیزات خریداری شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: این تجهیزات در رشته های مختلفی از جمله گرافیک، صنایع غذایی، الکترونیک، معماری داخلی، تعمیر موبایل، برق ساختمان، مکانیک خودرو، نگارگری، تعمیر آسانسور، جوشکاری، تاسیسات و ... مورد استفاده هنرجویان البرزی قرار خواهد گرفت.
وی در پایان با اشاره به تحصیل 38 هزار هنرجو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان یادآور شد: این هنرجویان در 56 رشته مهارتی در شاخه کاردانش و 26 رشته مهارتی در شاخه فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند که در این راستا 48% هنرجویان در زمینه صنعت، 22% خدمات، 28% درصد در زمینه هنر و 2% در زمینه کشاورزی به تحصیل و مهارت آموزی اشتغال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار