دادستان کل آمریکا دستور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را صادر کرد

تهران (پانا) - در حالی که دونالد ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع کرده و ادعاهای بی‌اساسی را درباره تقلب در انتخابات مطرح می‌کند، دادستان کل آمریکا به مساله ورود کرده و خواستار تحقیقات شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دادستان کل آمریکا دستور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را صادر کرد

به گزارش ایسنا از گاردین، گرچه سندی از وقوع تقلب در انتخابات سوم نوامبر وجود ندارد، اما ویلیام بار دادستان کل آمریکا از دادستان‌ها خواسته تا درباره "تخلف‌های انتخاباتی" تحقیق کنند و از دادستان‌های فدرال هم خواسته تا تحقیقاتی درباره "ادعاهای اساسی" از تخلف انتخاباتی در سراسر این کشور آغاز کنند.

مداخله ویلیام بار که بارها به سیاسی‌کاری در وزارت دادگستری آمریکا متهم شده است، در شرایطی انجام می‌شود که دونالد ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته و شکایت‌هایی را در شماری از ایالات در مورد شمارش آراء به جریان انداخته است.

روز شنبه، جو بایدن پس از کسب آرای الکترال ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب معرفی شد. اما ترامپ این نتیجه را نمی‌پذیرد.

ویلیام بار دوشنبه به دادستان‌های آمریکایی اجازه داد تا "ادعاهای اساسی درباره رای‌گیری و تخلف‌های انتخاباتی" را پیش از آنکه نتایج این انتخابات تایید شود، پیگیری کنند. با این حال او در نامه‌اش به این نکته اذعان کرده است که به لحاظ سنتی باید بعد از تکمیل شدن این رقابت، به بررسی تخلف‌های احتمالی پرداخت.

به دنبال این مداخله انتخاباتی، ریچارد پیلگار، مدیر شعبه جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا از سمتش کناره‌گیری کرد. اقدام ویلیام بار مایه خشنودی دونالد ترامپ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار