کسب رتبه نخست کشوری در رشته خبرنویسی «جشنواره آینه زمان» توسط دانش آموز خبرنگار مشهدی

مشهد( پانا)_ دانش آموز پایه دوازدهم از دبیرستان آهنچی آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در رشته خبرنویسی اولین جشنواره «آینه زمان» شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه نخست کشوری در رشته خبرنویسی «جشنواره آینه زمان» توسط دانش آموز خبرنگار مشهدی

جشنواره آینه زمان با موضوع «زندگی به سبک روح الله»، دی ماه سال ۱۳۹۷ همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد. این جشنواره با حضور بیش از ۳۲ هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان سرتاسر کشور صورت گرفت که طبق نتایج نهایی، ۱۸۶ نفر حائز رتبه شدند.
لازم به ذکر است که مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری آینه زمان، همزمان با میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) به صورت مجازی در جوار بیت شریف حضرت امام خمینی (ره) در قم با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام شد.

حانیه سلیمی رتبه اول رشته خبرنویسی در گفت و گو با پانا ضمن بیان اینکه شرکت در مسابقات گوناگون می تواند بسترساز پیشرفت انسان، هم در درس و مدرسه و هم در زندگی اجتماعی باشد گفت: عقیده من این است که انسان های موفق در اجتماع، همیشه افرادی هستند که از تمام ابعاد و استعدادهای خود استفاده می کنند؛ بنابراین دوران ۱۲ ساله دانش‌آموزی نیز بهترین زمان برای کسب مهارت های گوناگون و تبدیل شدن به فردی خود ساخته است. من نیز در همین راستا بارها در مسابقات گوناگون شرکت کردم و با توکل به خدا و تلاش خودم و همراهی خانواده ام توانستم رتبه های مطلوبی را کسب کنم. البته خیلی وقت‌ها هم برنده میدان نبوده و موفق نشدم اما تسلیم هم نشدم .

سلیمی افزود: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانش آموزی، پیشنهادم به دوستان محصل این است که در کنار درس خواندن، ابعاد دیگرشان را نیز پرورش داده، ریسک پذیر باشند و هرگز از شکست خوردن نترسند.

وی در خصوص طرح ارسالی خود به جشنواره آینه زمان اظهار کرد: با توجه به اینکه گزارش بایستی در ارتباط با زندگی امام خمینی رحمت الله نوشته می‌شد؛ برای تهیه خبر به گلزار شهدا رفتم و عکس امام را به افراد مختلف در سنین متفاوت نشان دادم و با آنان در این باره مصاحبه کردم. نهایتاً تمامی نظرات را بر اساس سن، در قالب ۱۰ دهه مختلف از یک قرن جمع بندی کرده و به عنوان یک گزارش تحقیقی ارائه دادم.

سلیمی در رابطه با فعالیت خود در خبرگزاری پانا عنوان کرد: من از اواخر سال ۱۳۹۵ فعالیت خود در خبرگزاری پانا را آغاز کردم‌ . به دلیل سن کمی که در ابتدای فعالیت خبری خود داشتم در زمینه مصاحبه با افراد با مشکلاتی مواجه می شدم؛ اما این ها موجب ناامیدی من نشد و با تلاش روز افزونی که داشتم توانستم استعداد خود در این زمینه را اثبات کنم. من الفبای خبرنویسی را در خبرگزاری پانا آموختم و تمام موفقیت های خود در این زمینه را به خاطر فعالیت در این خبرگزاری کسب کرده ام.

وی در ادامه افزود: خبرگزاری دانش آموزی پانا جایی است که می تواند یک دانش آموز پرسشگر، دقیق، متعهد و در عین حال اجتماعی و باتجربه را تحویل جامعه دهد. تجربه به من ثابت کرده است قلم می تواند کاری انجام دهد که اسلحه از انجام آن عاجز است؛ به امید روزی که تمامی اهالی رسانه از قلم هایشان در جهت پیشرفت جوامع انسانی استفاده کنند.

سلیمی پیش از این رتبه نخست مسابقات خبر نویسی در سطح استان را کسب کرده و جزء خبرنگاران برتر خبرگزاری پانا بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار