شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار گیرد

بوشهر(پانا)_استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و هدایت آنها به مراکز آموزشی و نهضت‌های سوادآموزی گفت کودکان بازمانده از تحصیل در استان بوشهر باید شناسایی و برای آموزش و تحصیل ساماندهی شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار گیرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر، آمار را مبنای برنامه‌ریزی دانست و اظهار کرد : داده‌های مرکز آمار ایران صحیح و مورد اعتماد برای برنامه‌ریزی در همه زمینه‌ها است.

وی با تاکید بر تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر از فرمانداران خواست این شورا در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر فعال شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و هدایت آنها به مراکز آموزشی و نهضت‌های سوادآموزی گفت: در این راستا همکاری نهادهای مختلف از جمله فرمانداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران ضروری است.

وی شناسایی افراد بازمانده از تحصیل را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و تاکید کرد: کودکان بازمانده از تحصیل باید شناسایی و برای آموزش و تحصیل ساماندهی شوند.

گراوند با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای کشوری، استان بوشهر در عرصه سوادآموزی موفق عمل کرده است افزود: افزایش طرح‌های سوادآموزی در شهرستان عسلویه باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد که استفاده از ظرفیت صنایع نفت و گاز در برپایی کلاس‌ها و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز ضروری است.

وی، استفاده از ظرفیت سمن‌ها در رفع بی‌سوادی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برای افزایش طرح‌های سوادآموزی انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش فنی و حرفه‌ای مورد تاکید است که افراد سواد آموز مهارت دیده در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در اولویت قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر ساخت کلاس‌های آموزش سوادآموزی در ندامتگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ساخت کلاس‌های آموزشی سوادآموزی در زندان‌ها بسیار مهم و موثر است و نقش تاثیرگذاری در کاهش تکرار جرم و بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده به زندان دارد.

گراوند آموزش و پرورش را بزرگترین سرمایه در فرهنگ سازی دانست و تاکید کرد: از طریق آموزش و تحصیل می‌توان به اهداف مورد نظر در جامعه دست یافت.

وی، با تاکید بر آموزش سوادآموزی در حوزه کشاورزان و بهره‌برداران محصولات تولیدی تصریح کرد: شیلات، جهاد کشاورزی و دامپزشکی در عرصه تولید محتوا در زمینه آموزش بهره‌برداران برنامه‌ریزی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار