شهری: ۶۵ درصد مدارس استان تهران با مشارکت خیرین احداث می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش با رئیس، معاونان و مدیران سازمان نوسازی کشور گزارشی از وضعیت مدارس و فضاهای آموزشی استان تهران ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شهری: ۶۵ درصد مدارس استان تهران با مشارکت خیرین احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مداس کشور، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران و سرپرست معاونت پشتیبانی سازمان با اشاره به توجه ویژه دولت و نظام به تامین فضاهای آموزشی گفت: علی‌رغم اینکه کماکان کمبودهای زیادی وجود دارد؛ کارهای بی‌بدیلی در مجموعه نوسازی مدارس کشور صورت گرفته است.

وی به وضعیت خاص فضاهای آموزشی در استان تهران اشاره کرد و گفت: تراکم بالای دانش آموزان در استان تهران به عنوان یکی از معضلات اساسی موجب کاهش سرانه فضاهای آموزشی استان شده است که به میزان قابل توجهی با میانگین کشوری فاصله دارد و نگاه ما در استان تهران به کاهش این تراکم بود.

علی شهری به طرح تأمین ۱۲ هزار کلاس درس به منظور کاهش تراکم 5 نفر از دانش آموزان در هر کلاس اشاره کرد و گفت: اعتبارات دولتی، خیری، مشارکت موسسات و تبدیل به احسن املاک به عنوان چهار راهکار در این حوزه معرفی و مصوب شده است.

وی توسعه مشارکت خیرین را به عنوان یک راهکار مهم برنامه تامین و توسعه فضاهای آموزشی عنوان کرد و گفت تعهدات خیرین در سنوات اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است به طوری که از ۴۲ میلیارد تومان در سال ۹۶، به رقم ۲۷۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است و در حال حاضر ۶۵ درصد مدارس استان تهران با مشارکت خیرین احداث می‌شود.

وی درخصوص تامین زمین و فضا در مناطقی از شهر تهران گفت: در منطقه ۲۲ نیازمند مشارکت شهرداری وشورای شهر هستیم و به همین منظور میز خیرین در شورای شهر تهران ایجاد شده است وامیدواریم که بتوانیم کمبودهای حوزه فضاهای آموزشی در این استان را برطرف نماییم که البته نیازمند نگاه بلند مدت و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف نیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار