سومین نشست برخط طرح گفتگوی هفته در منطقه ۱۶

ساکی: سنجش در خدمت آموزش و یادگیری است و برای غربال عده ای نیست

تهران (پانا) - خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش، هدف از سنجش و ارزشیابی را، تسهیل و اصلاح بهبود روند یاددهی و یادگیری بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ساکی: سنجش در خدمت آموزش و یادگیری است و برای غربال عده ای نیست

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، سومین نشست برخط طرح گفتگوی هفته با میزبانی از خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش در کریدور مدیران سه دوره، در بستر سامانه شاد و نیز با حضور و میزبانی از مدیران مناطق 18،17 و 19 آموزش و پرورش شهر تهران و حمید رضا کلاهی رئیس سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در منطقه 16 برگزار شد.

در این نشست ابتدا مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه، هدف از اجرای طرح گفتگوی هفته منطقه را بر گرفته از سیاست های اتخاذ شده در وزارت متبوع دانست و گفت: هدف برقراری ارتباط نزدیک و تنگاتنگ فی ما بین مدیران مدارس و روسای سازمانهای درون و برون سازمانی بوده تا بتوانیم در راستای این ارتباط به اهداف و چشم انداز پیش روی مورد نظر در آموزش و پرورش دست یابیم.

در ادامه این نشست خسرو ساکی، ضمن یادآوری زحمات مضاعف همکاران در شرایط بهداشتی کنونی حاکم بر جامعه گفت: امروزه هدف از سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، صرفا غربال کردن عده ای از دانش آموزان و گزینش مستعدترین آن ها برای تحصیل در مراحل بالاتر و نیز محروم کردن عده ای دیگر از این فرصتهای آموزشی نیست؛ چرا که دیگر این دیدگاه در هیچ کجای دنیا رایج و در حال اجرا نیست. ارزشیابی آمده تا به وسیله توصیف و اندازه گیری تغییر رفتار دانش آموزان در حوزه دانش، نگرش و مهارت، نقایص موجود را شناسایی و درصدد رفع آن بر آید. به عبارتی دیگر سنجش در خدمت آموزش و یادگیری بوده نه برای غربال عده ای و هدف نهایی، بهبود یادگیری دانش آموزان و شناسایی نا رسایی های برنامه، وسایل و روش ها آموزشی است.

رئیس مر کز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: هدف از سنجش و ارزشیابی به طور کلی هدایت، تسهیل و اصلاح بهبود روند یاد دهی و یادگیری است؛ و ما سنجش را انجام می دهیم تا فرایند هدایت و یاد دهی و یادگیری را تسهیل، اصلاح و بهبود بخشیم.

وی همچنین افزود: هدف ما از ارزشیابی، غربال و جداسازی بین دانش آموزان نیست؛ تا شرایطی را برای عده ای تسهیل و جلوی پیشرفت الباقی را بگیریم؛ بلکه برای همان عده باز مانده هم طی فرایندی و آموزش های مجددی، فرصت رشد و نمو را برایشان فراهم خواهیم ساخت.

در پایان این نشست خسرو ساکی، به سوالات مطروحه مدیران منطقه و حضار پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار