2 مرکز جدید غربالگری کرونا در زاهدان راه اندازی شد

زاهدان (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در استان و شهرستان زاهدان، جهت شناسایی به موقع و زود هنگام، مراکز غربالگری بیماری کرونا در شهر زاهدان از سه به پنج مرکز افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
2 مرکز جدید غربالگری کرونا در زاهدان راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی درباره اینکه که چگونه از خود و دیگران در برابر بیماری کرونا حفاظت کنیم، افزود: با پوشیدن ماسک به طوری که بینی و دهان را کامل بپوشاند، عدم حضور در اماکن شلوغ، حفظ فاصله یک تا دو متری از دیگران، شست وشوی مرتب دست ها به مدت 20 ثانیه می توان از خود و دیگران در برابر بیماری کووید 19 محافظت کرد.
وی خطاب به مردم اظهار کرد: در صورت مشکوک بودن به بیماری کرونا، بلافاصله مشخصات فردی خود را در سامانه خود ارزیابی کرونا به آدرس SALAMAT.GOV.IR ثبت و یا به نزدیکترین مراکز منتخب کووید- 19 در سطح شهر مراجعه کنید.

به گفته طباطبایی، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 13 مرکز غربالگری 16 ساعته بیماری کرونا فعال است و خدمات غربالگری و شناسایی به هنگام بیماری کرونا را به مردم ارائه می کند.

وی با اشاره به این که تست تشخیص کرونا در مراکز 16 ساعته افزایش 50 درصدی داشته است، افزود: بر اساس الویت بندی جدید نمونه برداری کرونا از گروه ها و افراد علامتدار که جزو گروههای پرخطر بوده و یا بالای 65 سال سن دارند، افراد بدون علامت که در تماس نزدیک با افراد مبتلا قرار داشتند و تمامی افراد علامتدار در مراکز تجمعی انجام می شود.

گفتنی است مرکز سیدالشهدا واقع در تقاطع خیابان های شهید رجایی و شهید میرحسینی، مرکز مرکز امیرالمومنین واقع در خیابان فلسطین نبش کوچه فلسطین 27، مرکز عرفان واقع در مهرشهر جنب کلانتری، مرکز الغدیر واقع در خیابان مکران کوچه مکران 28 و مرکز بلال واقع در خیابان جام ج، انتهای جام جم 62 پنج مرکز منتخب غربالگری کووید 19 در زاهدان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار