شب به خیر و خدا نگهدار!

تهران (پانا) - عجیب نبود که شنبه‌شب و پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بسیاری از ورزشکاران سرشناس آمریکایی از شکست ترامپ ابراز خوشحالی کردند. مگان راپینو و الکس مورگان، ستارگان تیم فوتبال زنان ایالات متحده و البته لبرون جیمز، فوق ستاره بسکتبال آمریکا از جمله کسانی بودند که بلافاصله از شکست ترامپ ابراز شادمانی کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شب به خیر و خدا نگهدار!

به‌گزارش دنیای‌اقتصاد، «در تمام طول چهار سال گذشته، خلق‌وخو، منش‌ها و سیاست‌های دونالد ترامپ با انتقادات وسیعی در داخل آمریکا مواجه بوده و البته بخشی از منتقدان جدی رئیس‌جمهوری ایالات متحده را ستاره‌های سرشناس ورزش این کشور تشکیل می‌داده‌اند. بدنه این جامعه در آمریکا به ندرت با ترامپ همراه و همسو بود و این مساله مخصوصا در ماجرای مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست به وضوح روشن شد. در این قبیل بزنگاه‌ها، میادین ورزش تبدیل به محلی برای بروز سریع‌ترین واکنش‌ها می‌شوند. شاید هنرمندان مثلا برای ساخت یک فیلم سینمایی در مورد چنین سوژه‌هایی به مدت‌ها زمان نیاز داشته باشند اما شرایط در ورزش فرق دارد و تنها کافی است پیش از آغاز یک مسابقه مهم، بازیکنان به یاد ماجرای فلوید یک دقیقه زانو بزنند تا پیام به کل دنیا مخابره شود؛ اتفاقی که رخ داد و زانو زدن پیش از بازی‌ها را در سراسر جهان به مدت چند ماه به یک رسم رایج تبدیل کرد.

مرزبندی بین ورزشکاران و ترامپ به جایی رسید که حتی قوانین لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا NBA نیز تغییر کرد و زانو زدن هنگام پخش سرود ملی بلامانع شد. در فوتبال هم که اساسا مانعی به این منظور وجود نداشت. رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به این موج مدعی شد: «اگر بازیکنان قبل از آغاز مسابقه زانو بزنند، من بازی را تماشا نخواهم کرد.» فدراسیون جهانی فوتبال فیفا که متوجه همه‌گیری این مدل اعتراض در سراسر دنیا بود، در واکنش به اظهارات ترامپ، به شکلی طعنه‌آمیز خواهان صبوری، احترام و عقل سلیم شد. در لیگ حرفه‌ای این کشور تیری آنری، سرمربی تیم مونترال بیش از هشت دقیقه کنار زمین زانو زد که توجهات بسیاری را جلب کرد. در لیگ فوتبال آمریکایی هم تقریبا تمام بازیکنان پیش از آغاز مسابقات همین کار را تکرار کردند. در پی این اتفاقات استیون جکسون، بسکتبالیست آمریکایی وعده داد: «ترامپ را از کاخ سفید بیرون می‌کنیم» و بنابراین پویش بزرگی برای کنار زدن رئیس‌جمهور مستقر شکل گرفت.

با این اوصاف عجیب نبود که شنبه‌شب و پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بسیاری از ورزشکاران سرشناس آمریکایی از شکست ترامپ ابراز خوشحالی کردند. مگان راپینو و الکس مورگان، ستارگان تیم فوتبال زنان ایالات متحده و البته لبرون جیمز، فوق ستاره بسکتبال آمریکا از جمله کسانی بودند که بلافاصله از شکست ترامپ ابراز شادمانی کردند. جیمز در این سال‌ها بارها به‌شدت از ترامپ انتقاد کرده بود. او می‌گفت ترامپ دنبال تفرقه‌افکنی است و حتی از ورزش هم به همین منظور استفاده ابزاری می‌کند. این ستاره بسکتبال طی هفته‌های اخیر به حامی جو بایدن تبدیل شده بود. اهمیت انتقادات جیمز تا حدی بود که سال ۲۰۱۸ پس از پخش یک مصاحبه تلویزیونی از این بازیکن، دونالد ترامپ به سبک خودش به سیم آخر زد و در صفحه توییترش نوشت: «لبرون جیمز با دان لمون، یکی از احمق‌ترین مردان در تلویزیون مصاحبه کرده است. او کاری کرد که لبرون باهوش به نظر برسد که کار ساده‌ای نیست.» این توییت با واکنش خشمگینانه هواداران جیمز مواجه شد. لابد حالا باید گفت لبرون و شرکا هم به سهم خود کاری کردند که ترامپ چهار سال زودتر از کاخ سفید بیرون برود؛ آن چه البته خیلی ساده نیست!»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار