اجرای آزمایشی طرح پایلوت رهگیری بیماران کووید19 در بخش احمدآباد مستوفی

اسلامشهر (پانا) - هدف از اجرای طرح ردیابی بیماران مبتلا به کرونا ویروس به حداقل رساندن تردد آنها در سطح شهر و حضور در مراکز درمانی و ارائه خدمات به آنان در منازل این افراد است .

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای آزمایشی طرح پایلوت رهگیری بیماران کووید19 در بخش احمدآباد مستوفی

فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان در سخنانی اظهار کرد: اجرای طرح قرنطینه کار خوبی است، اما در ادامه دادن آن توسط مردم تردید وجود دارد و در این راستا برنامه جامعی توسط دانشگاه تهران و شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر ابتدا در بخش احمدآباد مستوفی و سپس قابل تعمیم در سایر مناطق خواهد بود.

او در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح ردیابی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در جهت به حداقل رساندن تردد آنها در سطح شهر و عدم حضور در مراکز درمانی و ارائه خدمات به آنان در منازل این افراد است.

تاجیک با بیان اینکه درصدی از مبتلایان به کرونا قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و معمولا"مراکز درمانی نیز جزء آلوده‌ترین نقاط هستند در قالب این طرح که به صورت پایلوت در بخش احمدآباد مستوفی اسلامشهر اجرا خواهد شد، فرد مشکوک یا مبتلا به کرونا با شماره تماسی که توسط شبکه بهداشت و درمان اعلام خواهد شد تماس گرفته و شرح حال خود را به صورت تلفنی با یک پزشک مطرح خواهد کرد و در صورت نیاز به انجام تست کرونا و یا تحویل دارو تیم درمانی شبکه بهداشت به منزل فرد تماس گیرنده مراجعه خواهند کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر تصریح کرد: اگر فرد مبتلا در مراحل اولیه درمان فقط نیاز به قرنطینه چهارده روزه داشت، برای او تجویز می‌شود و فرد فقط در مراحل بحرانی و حاد توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از اجرای طرح پایلوت رهگیری بیماران کووید 19 در صورتی که برای فرد توسط پزشک قرنطینه تجویز شود، گروهی با عنوان همیاران سلامت با همکاری امام جمعه، بخشدار، شهردار، شورای شهر، سپاه و بسیج منطقه و معتمدین محل با رعایت تکریم شخصیت افراد در جهت کمک جهت تهیه ملزومات روزانه اقدام خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار