۳۰ دانش‌آموز برتر کشور آماده رقابت در مرحله نهایی المپیاد نانو می‌شوند

تهران (پانا) - به گفته سرپرست المپیاد و جشنواره دانش‌آموزی ستاد نانو، با مشخص‌شدن برگزیدگان مرحله نهایی یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، 30 دانش‌آموز برتر از سراسر کشور برای کسب مدال‌های این دوره رقابت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ دانش‌آموز برتر کشور آماده رقابت در مرحله نهایی المپیاد نانو می‌شوند

یکی از رقابت‌های جذاب علمی در حوزه دانش‌آموزی برگزاری المپیاد نانو است که هر ساله زیرنظر سازمان ملی استعدادهای درخشان و با معرفی دانش‌آموزان علاقه‌مند به علم و فناوری نانو از سوی پژوهشگاه‌های دانش‌آموزی سراسر کشور طی سه مرحله برگزار می‌شود. تاکنون 10 دوره از این المپیاد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داده و یازدهمین دوره آن طی روزهای اخیر وارد مرحله نهایی رقابت‌ها شد.

نسیم ذوقی، سرپرست المپیاد و جشنواره دانش‌آموزی ستاد نانو، در گفت‌وگو با پانا درباره یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو اظهار کرد: 418 نفر از برگزیدگان نخستین مرحله این المپیاد وارد مرحله دوم شدند که بعد از برگزاری یک آزمون تستی و تشریحی (20 سوال تستی و 6 سوال تشریحی) 30 نفر از دانش‌آموزانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند وارد مرحله نهایی این رقابت شدند.

وی ادامه داد: مرحله سوم و نهایی یازدهمین دوره المپیاد فناوری نانو شامل مراحلی چون آزمون‌های عملی، آزمایشگاه، گزارش نویسی، مقاله‌نویسی خواهد بود که با مشخص شدن امتیازهای کسب شده، 30 برگزیده مرحله نهایی برنده مدال‌های طلا و نقره و برنز خواهند شد.

برگزیدگان به عضویت بنیاد ملی نخبگان درخواهند آمد

ذوقی تصریح کرد: هر 30 دانش‌آموز راه‌یافته به مرحله نهایی برنده لوح تقدیر، مدال و جایزه نقدی خواهند شد و رقابت‌ها تنها برای مشخص‌شدن نوع مدال است. این برگزیدگان به عضویت بنیاد ملی نخبگان درخواهند آمد و تسهیلات مادی و معنوی این بنیاد نیز به آنان تعلق خواهد گرفت.

سرپرست المپیاد و جشنواره دانش‌آموزی ستاد نانو درباره استان‌هایی که بیشترین نفرات برگزیده را در میان 30 رتبه برتر المپیاد داشتند گفت: استان‏ کردستان با 13 دانش‌آموز برگزیده دارای بیشترین تعداد نفرات برتر بود و استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به صورت مشترک در جایگاه دوم قرار گرفتند.

وی درباره زمان و مکان برگزاری مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو گفت: فعلا به دلیل مشکلات ناشی از کرونا جزئیات برگزاری مرحله نهایی المپیاد مشخص نیست. به محض تصمیم‌گیری در این زمینه در سایت باشگاه نانو اطلاع‌رسانی خواهد شد و نیز با برگزیدگان تماس تلفنی برقرار می‌شود. در دوره‌های پیشین دانش‌آموزان راه یافته به مرحله نهایی این رویداد به مدت یک هفته تا 10 روز در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور پیدا می‌کردند و مراحل مختلف المپیاد را پشت سر می‌گذاشتند ولی به علت شرایط ویژه امسال تصمیمی برای برگزاری مرحله نهایی اتخاذ نشده است.

چه دانش‌آموزانی واجد شرایط شرکت در المپیاد نانو هستند

به گفته ذوقی دانش‌آموزان پایه نهم تا دوازدهم بدون محدودیت رشته می‌توانند در المپیاد نانو شرکت کنند.

ذوقی در پایان از دانش‌آموزان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در دور بعدی این المپیاد دعوت کرد و گفت: ثبت‌نام دوازدهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو به زودی آغاز می‌شود. دانش‌آموزان پایه نهم تا دوازدهم همه رشته‌ها برای آگاهی از جزئیات شرکت در این رقابت علمی به سایت باشگاه نانو به آدرس nanoclub.ir مراجعه کنند.

لازم به یادآوری است المپیاد دانش‌آموزی نانو رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است و یازدهمین دوره این المپیاد با همکاری و هماهنگی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار