دستگیری پنج شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک

کاشان (پانا) - رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان خبر داد ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده قمصر و برزک موفق به دستگیری پنج شکارچی متخلف به فاصله پنج روز گذشته شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری پنج شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک

الهیار دولتخواه در گفت و گو با پانا اظهار کرد: گروه اول که سه نفر بودند پس از ساعتها تلاش با همکاری نیروی انتظامی قمصر دستگیر شدند که از آنها لاشه دو راس کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی، یک قبضه اسلحه کالیبر ۱۲ پنج تیر قاچاق و دو دستگاه بیسیم دستی کشف و ضبط شد.
وی افزود: پنجشنبه گذشته نیز یک متخلف شکار و صید در هنگام گشت و کنترل منطقه حفاظت شده قمصر و برزک شناسایی شده و پس تعقیب و دستگیری همراه با یک اسلحه گلوله زنی دوربین دار، دو دستگاه دوربین چشمی و یک فاصله یاب کشف و ضبط شد.
وی همچنین تصریح کرد: روز شنبه نیز یک شکارچی متخلف در فصل شکار ممنوع، همراه با سه قطعه اردک سر سبز در مناطق آزاد شهرستان کاشان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: علاوه بر سه قطعه اردک سر سبز وحشی، یک اسلحه گلوله زنی و دیگر ادوات شکار و صید از شکارچی متخلف کشف و ضبط نمودند و پرونده هر سه گروه متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.
وی تصریح کرد: طبق دو ماده ۱۱ و ۱۲ قانون شکار و صید، شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات بوده و پرونده متخلفان در مرجع قضایی قابل تعقیب و مجازات است.
دولتخواه افزود: همچنین به استناد ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و سایر وسایل توقیفی تا خاتمه رسیدگی و صدور رای نهایی به صورت امانی در محل اداره نگهداری می شود.

خبرنگار: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار