افتتاح مرکز نیکوکاری مِنّا در دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز همزمان با سراسر کشور

شیراز (پانا) - مراکز نیکوکاری دانشگاه‌های استان فارس بصورت مجازی و همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز نیکوکاری مِنّا در دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز همزمان با سراسر کشور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حاشیه افتتاح مجازی ۸۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در بحث مواسات و همدلی و با هدف ساماندهی و هدایت کمک های مومنانه، تلاش های خیریه ای دانشگاهیان، تقویت روحیه ی انفاق و مواسات در آنان و ارتقاء سطح مشارکت های مردمی، مرکز نیکوکاری دانشگاهیان با مشارکت اساتید، دانشجویان، کارکنان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مقامی، با اشاره به ضرورت تاسیس مراکز نیکوکاری در دانشگاه ها افزود: با رویکرد حمایت حداکثری این مراکز تفاهم نامه همکاری بین نهاد و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد.

وی تصریح کرد: تاسیس این مراکز با همکاری مجموعه های خیریه فعال در دانشگاه ها صورت می پذیرد.

استاد مقامی با اعلام اینکه دانشگاه‌ها در بحث کمک های مومنانه تا به حال فعالیت‌های ارزشمندی داشته اند، اما مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌ متولی خاصی نداشته، اضافه کرد: نیازمند این بودیم که همه مراکز نیکوکاری تحت نظارت یک ساختار منسجم و مشخص فعالیت‌های خیرخواهانه را دنبال کنند و با کمک و مساعدت کمیته امداد، این اتفاق خوب رقم خورد.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه مرکز نیکوکاری ظرفیت ارزشمندی را در اختیار مجموعه‌ها قرار خواهد داد تاکید کرد: قطعا دانشگاه نیز در خدمت محرومیت زدایی خواهد بود و هرکاری که از مجموعه‌های تخصصی دانشگاهی بربیاید برای رفع محرومیت انجام خواهند داد.

مسئول نهاد در دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: شناسایی خیرین و نیکوکاران دانشگاه با بهره گیری از ظرفیت معتمدین و چهره های مورد وثوق در هر دانشکده، برنامه ریزی برای ایجاد شبکه های ارتباطی شناسایی نیازمندان و مددجویان، مساعدت و تسهیلگری در فرآیند نیکوکارانه، هماهنگی با دستگاه ها و نهاد های مرتبط در استان و جذب حمایت های مالی و غیر مالی، ایجاد فضای همدلی و همکاری در خدمت نیازمندان، معرفی نماینده به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برای طی مراحل قانونی از جمله وظایف شورای اجرایی این مراکز نیکوکاری خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: شناسایی و معرفی مددجویانی که نیاز به حمایت مستمر دارند به کمیته امداد امام خمینی (ره)، تبلیغ و ترویج سنت های حسنه انفاق، اکرام ایتام، نوع دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی و هماهنگی برای بکارگیری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه برای اقدامات نیکوکارانه از دیگر وظایف شورای اجرایی این مراکز نیکوکاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار