معاون گمرک خبر داد

آغاز ترخیص کالا از گمرکات بدون کدرهگیری بانک از امروز

تهران (پانا) - معاون فنی گمرک بیان کرد ادعای بانک مرکزی این است که یک میلیارد دلار کالا هنوز اظهار گمرکی نشده اما دارای کد رهگیری است که در نامه ای به بانک مرکزی درخواست کردیم اسامی این افراد را اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ترخیص کالا از گمرکات بدون کدرهگیری بانک از امروز

به گزارش مهر، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک درباره اطلاعیه اخیر بانک مرکزی، گفت: ادعای بانک مرکزی این است که یک میلیارد دلار کالا هنوز اظهار به گمرک نشده اما دارای کد رهگیری است. همچنین در ادعای دیگری بانک مرکزی اعلام کرد که ۳۵۰ میلیون دلار اظهار گمرکی شده ولی ترخیص نشده است در این باره نامه‌ای به بانک مرکزی زدیم و درخواست کردیم اسامی این افراد را به ما اعلام کنند. درصورتی که این ادعا صحت داشته باشد به قید فوریت کالا را متروکه خواهیم کرد اما تا کنون لیستی به ما اعلام نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت تسهیلات گمرکی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در بندر شهید رجایی تصمیم گیری شد، تصریح کرد: بنابر آخرین مصوبه کالای مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی که از ۱۰ آبان ۹۹ به قبل در گمرکات هستند بدون کد رهگیری می‌توانند ترخیص شود که لیست آنها توسط وزارت صمت به ما اعلام شده و از امروز درحال ترخیص این کالاها هستیم.

ارونقی در زمینه وضعیت مواد سلولزی مانده در گمرک نیز گفت: حدود ۱۰ میلیون دلار مواد سلولزی در گمرک وجود دارد. ۱۰ میلیون دلار از سایر موادی که برای پوشک نیاز است نیز در گمرک موجود است و مشکل خاصی برای ترخیص ندارند فقط باید کد ترخیص و کدرهگیری بانک را داشته باشند که با مصوبه اخیر همه آنها امکان ترخیص دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار