دیدار تشکل های دانش آموزی با نماینده ولی فقیه استان گیلان؛

نماینده ولی فقیه: روحیه مطالبه گری در دانش آموزان زنده نگه داشته شود

دانش آموزان فرزند زمانه خود باشند

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد جوانان ما با فهم و هوش سیاسی و همچنین درک شرایط زمانه در ساختن کشور مشارکت داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه: روحیه مطالبه گری در دانش آموزان زنده نگه داشته شود

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با تشکل های دانش آموزی که به مناسبت 13 آبان برگزار شد، با گرامیداشت این روز سرنوشت ساز اظهار کرد: 13 آبان نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی که از یک سو پایه های انقلاب را طرح ریزی کرد و در سوی دیگر با تعبیر انقلاب دوم از سوی حضرت امام ( ره ) نظام جمهوری اسلامی ایران را مستحکم تر کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید به علم و نوآوری های روز توجه داشته و در این راستا گام بردارند، خاطرنشان کرد: روحیه مطالبه گری نیز باید در دانش آموزان زنده نگه داشته شود چرا که ملتی که روحیه مطالبه گری ندارد، مرده است.

امام جمعه شهر رشت با برشمردن برخی مسئولیت های دانش آموزان در شرایط زمانه اظهار کرد: علم آموزی، هوش سیاسی، مشارکت در امور اجتماعی و زمان شناسی را از مهم ترین این وظایف برشمرد.

آیت الله فلاحتی اعتماد به جوانان را از اولویت های مسئولان ذکر کرد و گفت: باید به این باور برسیم که جوان می تواند بسیاری از مشکلات را از پیش روی کشور بردارد و در این میان باید مطالبات جوانان را عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: هدف ما در نظام آموزش و پرورش تربیت نسلی است که بتوانند با سلاح علم تزکیه مطالبات خود را بدون لکنت بیان کنند.

محمد رحمتی با تأکید بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسی دانش آموزان به ویژه نخبگان خاطرنشان کرد: به روسای ادارات و مدیران گوشزد شده تا در فرآیند آموزشی و تربیتی و اجرای بهتر شیوه نامه ها از اندیشه های پویای دانش آموزان بهره مند شوند.

وی وجود تشکل های دانش آموزی برای آموزش و پرورش را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پرورش دانش آموزان اندیشمند از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تفقد مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در نشست اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: مبنای حرکت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی است.

در این دیدار نمایندگان تشکل های دانش آموزی، امیر حسین برزو نماینده سازمان دانش آموزی، زهرا عبدالهی نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، آرین هادی پور نماینده سازمان جوانان هلال احمر و ابراهیم نوبهار نماینده سازمان بسیج دانش آموزی به بیان نظرات و خواسته های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار