خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید

کاشان (پانا) - فرماندار کاشان از بهره برداری از طرح آب رسانی به روستای قهرود با اعتبار 25هزار میلیون ریال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
خط انتقال چشمه کنگران به قهرود به بهره برداری رسید

علی اکبر مرتضایی قهرودی در این آیین اظهار کرد: خط انتقال آب چشمه کنگران به قهرود با هدف مناسب سازی کمیت و کیفیت آب شرب و حفظ پایداری آبرسانی به این روستا انجام شده است.
وی افزود: این طرح به طول 14 کیلومتر و حجم آب انتقالی آن هشت لیتر در ثانیه است. ساخت دو مخزن به ظرفیت 100 و 50 متر مکعب، ساخت ایستگاه پمپاژ، ساخت پنج باب ایستگاه فشار شکن و مخازن تعادلی، اجرا و تجهیز خط انتقال برق به طول ۸۰۰ متر از مشخصات اجرایی این طرح بوده است.
وی تصریح کرد: روستای قهرود، شاخصهای منحصر به فرد دارد که بهره برداری از این طرح باید تجدید پیمان برای شکوفایی و توسعه دوباره این روستا به برکت همت، همدلی و مشارکت فعال مردم باشد.
وی تصریح کرد: قهرود، تنها روستای صنعتی بود که تولیدات آن به جهان صادر می شد و خدماتی را به اقتصاد کشور کرد که نقطه عطف تاریخ است از جمله آنکه هم در زمان جهاد و هم در دوره سازندگی پیشرو بود.
وی گفت: امروز قهرود با وجود مردم خود امید و توسعه را باید شاهد باشد. دلسوزی و غیرت مردم قهرود باعث شده است که فرزندان این خطه در بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان بدرخشند.
فرماندار کاشان افزود: باید با اتحاد، دوباره توسعه قهرود را رقم بزنیم. از مباحث سیاسی فاصله بگیریم و برای خدمت به قهرود و ایران تلاش کنیم. نگاه روستایی و شهری را باید اصلاح کنیم.
وی با اشاره به طرح مثلث گردشگری شهرستان‌های نطنز، کاشان و آران بیدگل تاکید کرد: در این مسیر تمام صنایع مربوط به گردشگری را با استفاده از ظرفیت‌های آن فعال کنیم و اقتصاد سه شهرستان را نجات دهیم.
مرتضایی تصریح کرد: باید با همدلی آنچه را که داریم استخراج کنیم، خوب فکر کنیم تا بتوانیم ثروت تولید کنیم. از ظرفیت‌های مشترک استفاده کنیم ، به یکدیگر کمک کنیم و مسیر عظمت و شکوفایی منطقه و ایران را رقم بزنیم.
نماینده شهرستان نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان رهبر انقلاب در روز دانش آموز، حامل امید و تحلیل جامعه و شرایط حاکم بر جهان بود. راه کارهایی که باید در این دوره از زمان مورد توجه قرار بگیرد.
رحمت اله فیروزی پور افزود: راه حل مشکلات کشور تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و نگاه به بیرون نگاه اشتباهی است. تجربه ۴۰ ساله کشور نشان می‌دهد که خارجی‌ها به فکر ما نیستند. همه ارکان نظام با حضور فعال مردم بتوانیم مسیر سازندگی و توسعه کشور را انجام بدهیم و طرح امروز حاصل تلاش همگانی است.
وی تصریح کرد: قهرود یک روستا است اما با مشارکت مردم اقدام های خود را با مشارکت خود رقم زده اند و امیدواریم طرح آبخیزداری این روستا به زودی و با اتحاد و وحدت مردم به بهره برداری برسد.
فیروزی پور گفت: مردم لایق حمایت و کمک های بیشتری هستند اما امسال شرایط خاصی بر کشور حاکم است که ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای است که بعد از انقلاب شکل گرفته و بعد از برجام شدت یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار