به روز می‌شود/ گزارش لحظه به لحظه پانا از اعلام نتایج انتخابات آمریکا؛

بخت بالای بایدن برای پیروزی؛ «ترامپ ۲۱۴» «بایدن ۲۶۴»

در مجموع ۵۳۸ رای الکترال در ایالات آمریکا وجود دارد که تا این لحظه ۶۰ رای الکترال در ۵ ایالت باقی مانده تا تعیین تکلیف شود/ برنده نهایی انتخابات آمریکا باید ۲۷۰ رای الکترال را به خود اختصاص دهد

تهران (پانا) - طبق نتایج شمارش آرای پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان تاکنون توانسته 214 رای الکترال را کسب کند ولی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها با کسب ۲۶۴ رای الکترال، فقط 6 رای الکترال دیگر تا پیروزی فاصله دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بخت بالای بایدن برای پیروزی؛ «ترامپ ۲۱۴» «بایدن ۲۶۴»

انتخابات آمریکا که از ساعت 14:30 دقیقه روز ۱۳ آبان به وقت تهران آغاز شد، مشارکتی وسیع را شاهد بود و طبق اعلام رسانه‌های آمریکایی بیشترین مشارکت تاریخ انتخابات این کشور یعنی حدود 73 تا 75 درصد را ثبت کرد. رکورد دیگر ثبت شده در این انتخابات، میزان رای جو بایدن، نامزد دموکرات‌هاست که بیشترین میزان رای ادوار انتخابات آمریکا تا این لحظه با بیش از 71 میلیون رای به نام خود به ثبت رسانده است، این در حالی است که هنوز شمارش آرا در 5 ایالت مهم این کشور به پایان نرسیده است.

شمارش آراء در ایالت‌های مختلف آمریکا از ساعت 3 بامداد روز چهارشنبه ۱۴ آبان به وقت تهران شروع شده است و طبق آخرین شمارش تاکنون در میزان تصاحب آرای الکترال، نامزد حزب دموکرات یعنی جو بایدن پیشتاز است. تا زمان انتشار این خبر جو بایدن 264 و دونالد ترامپ 214 رای الکترال را کسب کرده‌اند.

هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال از مجموع 538 رای الکترال در این کشور نیاز دارد.

نتایج شمارش آراء تاکنون در ایالات مختلف آمریکا به شرح زیر است:

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه

کنتاکی (۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۵)، کانزاس (۶)، میسوری (۱۰) آیداهو (۴) یوتا (۶) اوهایو (18) فلوریدا (29) تگزاس (38) آیووا (6) مونتانا (3)، مین (١)

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات

ورمونت (۳)، مریلند (۱۰)، نیوجرسی (۱۴)، ماساچوست (۱۱)، واشنگتن دی‌سی (۳)، دلاور (۳)، ویرجینیا (۱۳)، ایلینوی (۲۰)، کنتیکت (۷)، رودآیلند (۴)، نیویورک (۲۹)، نیومکزیکو (۵)، کلورادو (۹) نیوهمپشایر (۴) ایالت واشنگتن (۱۲)، اورگان (۷)، کالیفرنیا (۵۵) مینه‌سوتا (10) آریزونا (4) هاوایی (4)، مین (4)، ویسکانسین (۱۰)، میشیگان (۱۶)

در مجموع 538 رای الکترال وجود دارد که هنوز ۶۰ رای الکترال و نتایج نهایی انتخابات در ۵ ایالت آمریکا همچنان باقی مانده است. پنسیلوانیا (20)، آلاسکا (3)، جورجیا (16)، کارولینای شمالی (15)، نوادا (6).

به روزرسانی ساعت ۰۲:۰۰ پنجشنبه ۱۵ آبان

فاکس نیوز و آسوشیتدپرس، در این ساعت جو بایدن را فاتح آرای ایالت میشیگان اعلام کردند. به این ترتیب نامزد حزب دموکرات توانست ۱۶ رای الکترال دیگر به مجموع ۲۴۸ رای پیش از این خود بیافزاید و مجموع آرای خود را به عدد ۲۶۴ رای الکترال برساند. به این ترتیب وی تنها ۶ رای دیگر تا پیروزی نیاز دارد.

وضعیت ایالت‌های باقی‌مانده، بایدن پیشتاز نوادا/به روز رسانی ۰۲:۵۰ پنجشنبه ۱۵آبان

پنسیلوانیا با شمارش ۸۷ درصد آرا- ترامپ: ۵۱.۷/ بایدن: ۴۷.۲

کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آرا- ترامپ: ۵۰.۱/ بایدن: ۴۸.۷

جورجیا با شمارش ۹۶ درصد آرا- ترامپ: ۵۰/ بایدن: ۴۸.۸

آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آرا- ترامپ: ۶۳.۶/ بایدن: ۳۲.۴

نوادا با شمارش ۷۵ درصد آرا- ترامپ: ۴۸.۷/ بایدن: ۴۹.۳

به روزرسانی ساعت 12:25 پنجشنبه 15 آبان/ آخرین وضعیت شمارش آرا در 5 ایالت باقیمانده

نوادا (79 درصد آرا شمارش شده است) بایدن: ۴۹.۳ درصد/ ترامپ ۴۸.۷ درصد

پنسیلوانیا (89 درصد آرا شمارش شده است) ترامپ ۵۰.۷ درصد/ بایدن ۴۸.۱ درصد

جورجیا (98 درصد آرا شمارش شده است) ترامپ ۴۹.۶ درصد/بایدن ۴۹.۲ درصد

کارولینای شمالی (94 آرا شمارش شده است) ترامپ ۵۰.۱ درصد/بایدن ۴۸.۷ درصد

آلاسکا (50درصد آرا شمارش شده است) ترامپ ۶۲.۱ درصد/بایدن ۳۳.۵ درصد

بایدن در آستانه پیروزی، ترامپ به دنبال آشوب

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۰ که حالا طبق تازه‌ترین نتایج شمارش آرا در آستانه باخت قرار گرفته، با مطرح کردن بهانه‌های حقوقی و شکایت درخصوص نتایج شمارش آرا در ۵ ایالت شامل میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا ، آریزونا و نوادا، به نظر می‌رسد درحال زمینه سازی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات و اجرای سناریوی آشوب است. در شهرهای نیویورک، واشنگتن و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا، صاحبان فروشگاه و مدیران بانک‌ها از بیم آشوب و درگیری‌های خیابانی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، اقدام به حصارکشی مقابل مغازه‌ها و بانک‌ها کرده‌اند.

ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و همچنین زیر سوال بردن میزان بیشتر آراء مردمی جو بایدن رقیب دموکرات خود،‌ با اعتراض مردم نیویورک مواجه شده است. شبکه‌های «اسکای‌نیوز» و «راپتلی» گزارش دادند که تعداد زیادی از مردم نیویورک برای اعتراض به شبهه‌افکنی‌های ترامپ درباره سلامت انتخابات، دست به تظاهرات زده‌اند. در دست معترضان نیویورکی، پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «رأی الکترال باید حذف شود» و «هر رأی به حساب می‌آید» دیده می‌شود. گفته می‌شود این شورش‌ها به پورتلند، سیاتل و میشیگان نیز کشیده شده است. پیشتر ستاد ترامپ اعلام کرده بود که دادخواستی را به دادگاه پنسیلوانیا داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شده است.

به‌روزرسانی ۱۴:۳۰ روز پنجشنبه ۱۵ آبان/ بایدن رکورد آرای مردمی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را شکست

بایدن ۷۲میلیون و ۱۱۰هزار رای یعنی ۵۰.۴درصد آرا - ۲۶۴ الکترال

ترامپ ۶۸میلیون و ۶۴۳هزار رای یعنی ۴۸ درصد آرا - ۲۱۴ الکترال

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توانسته است با ثبت ۷۲میلیون و ۱۱۰هزار رای به نام‌خود، رکورد بیشترین آرای مردمی ادوار انتخابات آمریکا را از آن خود کند.

به روزرسانی ۱۶:۱۰ روز پنجشنبه ۱۵ آبان/ فاصله آرای بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار رای رسید

آخرین نتایج آراء در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۶۹ رای به دست آورده است. جو بایدن نیز سه میلیون و ۵۱ هزار و ۵۵۵ رای کسب کرده است. به این ترتیب اختلاف آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار و ۴۱۴ رای کاهش یافته است.

تاکنون ۸۹ درصد آراء در پنسیلوانیا شمارش شده است. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد. جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت در کالج الکترال به پیروزی دست خواهد یافت و رئیس‌جمهور می‌شود.

به روزرسانی ۱۶:۱۵ روز پنجشنبه ۱۵ آبان/ بایدن در نوادا پیشتاز است

جو بایدن هم‌اکنون با کسب ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رای در ایالت نوادا از دونالد ترامپ پیش افتاده است. نامزد جمهوریخواهان تاکنون ۵۸۰ هزار و ۶۰۵ رای در این ایالت به دست آورده است. به این ترتیب فاصله آرای دو نامزد به ۷ هزار و ۶۴۷ رای کاهش یافته است. این در حالی است که تاکنون ۸۶ درصد کل آرای نوادا شمارش شده است. به نظر می‌رسد که با شمارش ۱۴ درصد باقی‌مانده هر دو نامزد امکان پیروزی در نوادا را دارند. تعداد آرای الکترال جو بایدن در صورت پیروزی در نوادا به ۲۷۰ خواهد رسید و به این ترتیب او رئیس‌جمهوری آینده خواهد بود.

پیام صبحگاهی جو بایدن از زبان طرفداران در بامداد ۵ شنبه به وقت محلی:

همه آرا باید شمارش شوند

به روزرسانی ۱۷:۴۶ پنجشنبه ۱۵ آبان/ ۹۹ درصد آرای ایالت جورجیا شمارش شد

اختلاف بایدن و ترامپ در این ایالت ۱۸۱۴۸ رای است. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد

ساعت ۱۷:۵۰ روز ۱۵ آبان/ ترامپ خواستار توقف شمارش آرا شد

ترامپ در تازه‌ترین پیام توییتری نوشت: شمارش آرا را متوقف کنید.

کمپین ترامپ 8:30 به وقت پاسیفیک در لاس وگاس نوادا: با حضور ریک گرینل مدیر اسبق اداره اطلاعات ملی قرار است شکایت رسمی درباره انتخابات نوادا رسما اعلام شود.

۱۷:۵۲ روز ۱۵ آبان

فاکس‌نیوز:

ستاد ترامپ با ادعای دست‌کاری آرا در نوادا قصد دارد دادخواست قضایی ارائه دهد. ستاد انتخاباتی ترامپ قصد دارد دادخواست قضایی را با موضوع تقلب و دست‌کاری در آرا در ایالت نوادا مطرح کند.

به روزرسانی ۱۸:۲۳ روز ۱۵ آبان/ اعتراض هواداران ترامپ به نحوه شمارش آرا در فونیکس - آریزونا

هواداران ترامپ به نحوه شمارش آرا در فونیکس - آریزونا تجمع اعتراضی برگزار کردند. ترامپ خواستار توقف شمارش آرا شد. روند اعلام شمارش آرا در نوادا هنوز شروع نشده است. ستاد انتخاباتی ترامپ قرار است بیانیه‌ای مهم منتشر کند.

به روزرسانی ۱۸:۴۵ روز ۱۵ آبان/ ترامپ پیشتاز جورجیا؛ بایدن پیشتاز نوادا

در ایالت جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا، ترامپ در رقابتی تنگاتنگ ۴۹.۶ به ۴۹.۲ درصد پیشتاز است.

در ایالت تعیین‌کننده نوادا با شمارش ۷۵ درصد آرا، بایدن ۴۹.۳ به ۴۸.۷ از ترامپ جلوتر است. در ایالت‌های کارولینای شمالی و پنسیلوانیا نیز ترامپ پیشتاز است.

بایدن، فقط ۶ رأی الکترال تا کاخ سفید فاصله دارد.

درگیری‌های خیابانی در ایالات متحده جریان دارد. ترامپ خواستار توقف شمارش آرا است و بایدن می‌گوید تمام آرا باید شمرده شود.

به روزرسانی ۱۹:۱۰ روز ۱۵ آبان/ حمله ترامپ به بنیان دموکراسی

ترامپ در توییتی نوشت : هر رایی که پس از روز انتخابات آمده باشد شمرده نمی‌شود!

توییتر هم بی‌درنگ روی توییت ترامپ مبنی بر عدم شمارش آرا پس از روز انتخابات بروید حاوی محتوای گمراه‌کننده بودن گذاشت.

ترامپ در توییتی پیش از این نیز خواستار توقف شمارش آرا شده بود که سی‌ان‌ان هم درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرای انتخاباتی را خطرناک‌ترین حمله به بنیان دموکراسی ارزیابی کرد.

به‌روزرسانی ۱۹:۵۳ روز ۱۵ آبان/ دادستان کل پنسیلوانیا: تک‌تک آرا تا آخر شمرده خواهد شد

به دنبال درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا، جاش شاپیرو دادستان کل ایالت پنسیلوانیا آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری" ام‌اس‌ان‌بی‌سی" آمریکا با انتقاد از ستاد انتخاباتی ترامپ برای ارایه درخواست متوقف کردن شمارش آرای پستی در این ایالت گفت: من اجازه نمی‌دهم کسی روند شمارش آرا را متوقف کند. این آرا قانونی است و شمرده خواهد شد.

شاپیرو ترامپ را متهم کرد که سعی دارد مقامات انتخاباتی ایالت پنسیلوانیا را به نبردی سیاسی بکشاند، در حالی که تمرکز این مقامات در شرایط کنونی باید بر روی شمارش آرا باقی‌مانده باشد. لفاظی‌ها باید تمام شوند، چون کارزار انتخاباتی تمام شده است.

پیش از این دونالد ترامپ مدعی پیروزی در ایالت پنسیلوانیا شده بود، این در حالی است که شمارش آرای این ایالت هنوز تمام نشده است.

به‌روزرسانی ۲۰:۱۳ روز ۱۵ آبان/ تهدید ترامپ علیه بایدن

ترامپ در توییتر نوشت: تمام ایالت‌هایی که ادعا شده بایدن در آنها به پیروزی رسیده توسط ما بخاطر تقلب مورد چالش حقوقی قرار خواهند گرفت. دلایل زیادی داریم، فقط رسانه‌ها را چک کنید. ما می‌بریم. اول آمریکا.

بلافاصله بعد از انتشار توییت‌های ترامپ، ستاد انتخابات بایدن اعلام کرد: پیروزی بسیار نزدیک است. واکنش رئیس جمهور به انتخابات نا امید کننده است. پیروزی نزدیک است و پیروزی در هر یکی از ایالت‌های باقی‌مانده نتیجه انتخابات را یکسره خواهد کرد.

به‌روزرسانی ۲۰:۴۰ روز ۱۵ آبان/ ستاد انتخاباتی جو بایدن: مطمئنیم بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود

مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد:

ما در ایالت آریزونا با اختلاف ۱۰ هزار رای پیروز می‌شویم. همچنان حدود ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار از آرای ایالت پنسیلوانیا شمارش نشده است.

مطمئنیم که در همه ایالت‌های باقی‌مانده پیروز خواهیم شد. اطلاعات ما تاکید می‌کند که جو بایدن رئیس‌جمهور آتی آمریکا خواهد بود.

به‌روزرسانی ۲۱:۳۵ روز ۱۵ آبان/ افزایش فاصله بایدن با ترامپ در نوادا

با از سر گیری شمارش آرا در نوادا، اختلاف ۸ هزار رای بین ترامپ و بایدن به ۱۲ هزار رای رسیده استن. نوادا ۶ رای الکترال دارد و افزایش اختلاف آرای بایدن با ترامپ، گمانه‌زنی‌ها در مورد پیروزی بایدن را بیشتر کرده است.

به‌روزرسانی ۲۱:۳۷ روز ۱۵ آبان/ بایدن: وضع خوبی داریم

جو بایدن در تازه‌ترین اظهارنظر خود در توییتر نوشت: صبور باشید مردم! آرا در حال شمارش هستند و ما نسب به وضعیت فعلی خود احساس خوبی داریم.

به‌روزرسانی ۲۱:۴۰ روز‌ ۱۵ آبان/ حکم نظارت ترامپ در پنسیلوانیا لغو ‌شد

دادگاه عالی پنسیلوانیا حکم یک قاضی به ستاد ترامپ برای نظارت بیشتر بر شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا را ابطال کرد.

به‌روزرسانی ۲۲:۵۰ روز ۱۵ آبان/ ترامپ همچنان ادعای تقلب دارد اما ایالت نوادا آب پاکی را روی دست ترامپ ریخت/ ستاد بایدن: شکایات ترامپ بی‌ارزش است

ستاد انتخاباتی ترامپ دقایقی پیش اعلام کرد: شمارش آرا در نوادا باید متوقف شود. نتوانستیم تا این لحظه امضای رأی‌دهندگان را تطبیق دهیم و تردیدهای زیادی در مورد شمارش آرا داریم.

مسئولان برگزاری انتخابات در ایالت نوادا اما ضمن رد ادعاهای کمپین ترامپ در مورد تقلب در شمارش آرا در این ایالت اعلام کردند که نتایج مقدماتی شمارش آرا در نوادا فردا و نتایج قطعی شمارش آن در روزهای شنبه و یکشنبه اعلام خواهد شد.

نوادا تنها ۶ رای الکترال دارد اما نزدیکی آرا در این ایالت باعث حساسیت جدی آن شده است.

ستاد انتخاباتی جو بایدن هم اعلام کرد: شکایت های ترامپ ارزشی ندارد. شکایت‌های دونالد ترامپ درباره انتخابات در ایالت‌های پرنوسان و سرنوشت‌ساز، بی‌ارزش است. شمارش آراء انتخابات همچنان مسیر ما به سمت پیروزی را نشان می‌دهد.

به‌روزرسانی ۰۰:۰۵ روز ۱۶ آبان/ آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالات باقی‌مانده

جورجیا (16 رای الکترال):

تاکنون 99 درصد آراء شمارش شده و ترامپ با حدود 13 هزار رای بیشتر پیشتاز رقابت است ولی فاصله ترامپ و بایدن در این ایالت در حال کاهش است. حدود 60 هزاری رای که بیشتر آن‌ها آراء پستی هستند هنوز شمارش نشده‌اند.

نوادا (6 رای الکترال):

تا این لحظه 76 درصد آراء شمارش شده و بایدن 11 هزار رای بیشتر از ترامپ دارد.

کمیته انتخابات ایالت نوادا اعلام کرده است، هنوز 60 هزار رای شمارش نشده وجود دارد و دریافت آرای پستی و ثبت آن ادامه دارد. احتمالا تا شنبه و یک‌شنبه نتایج نهائی اعلام خواهد شد.

کارولینای شمالی (15 رای الکترال):

94 درصد آراء این ایالت شمارش شده و ترامپ با 77 هزار رای اختلاف، پیشتاز رقابت است.

پنسیلوانیا (20 رای الکترال):

تا این لحظه 88 درصد آراء در این ایالت شمارش شده و ترامپ حدود 109 هزار رای بیشتر از رقیب خود کسب کرده است اما فاصله آراء در این ایالت در حال کم شدن است. یکی از مقامات ایالت پنسیلوانیا گفته است احتمالا پیروز انتخابات در این ایالت را امروز اعلام خواهند کرد.

به‌روزرسانی ۰۰:۲۶ روز ۱۶ آبان/ تجمع طرفداران ترامپ و بایدن در بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا

طرفداران دو نامزد اصلی انتخابات در برابر مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا، بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا تجمع کرده‌اند. مقامات این ایالت اعلام کرده‌اند که امروز پنجشنبه (به وقت محلی) نتیجه نهایی این ایالت را اعلام خواهند کرد.

به‌روزرسانی ۰۰:۲۷ روز ۱۶ آبان/ ترامپ شکایت خود را در پنسیلوانیا پس گرفت

دادگاه فدرال ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد: کمپین ترامپ شکایت خود برای توقف شمارش آرای پستی را به دلیل تنگی وقت پس گرفت.

به‌روزرسانی ۰۰:۵۵ روز ۱۶ آبان/ بایدن: شکی نداریم که ما برنده انتخابات اعلام خواهیم شد

جو بایدن در یک کنفرانس خبری، هم‌اکنون گفت: هیچ‌چیزی غیر از نظر مردم مهم نیست. تمام برگه‌های رای باید شمرده شود. سیستم دولتی ما باعث رشک دنیاست. من و خانم هریس از وضعیت فعلی راضی هستیم.

وی تاکید کرد: شکی نداریم که ما برنده انتخابات اعلام خواهیم شد. از همه شما تشکر می‌کنم که صبور باشید. باید شمارش آرا ادامه پیدا کند. خدا به آمریکا برکت بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار