ماکرون: قصد اهانت به اسلام را نداشتم

تهران (پانا) - رئیس جمهوری فرانسه که چندی پیش به بهانه آزادی بیان حمایت خود را از اظهارات موهن علیه پیامبر اکرم (ص) اعلام کرده بود، در گفت‌و‌گو با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که قصد اهانت به اسلام و مسلیمن را نداشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ماکرون: قصد اهانت به اسلام را نداشتم

به گزارش العالم، منابع خبری، شامگاه دوشنبه گزارش دادند که «محمود عباس»‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماسی از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، رئیس جمهور فرانسه در این تماس ضمن تأکید بر این مسئله که موضع فرانسه در قبال برقراری صلحِ مبتنی بر راهکار دودولتی و حقوق بین‌الملل ثابت است، اعلام کرد که پاریس آمادگی دارد برای تحقق این هدف تلاش‌های خود را ادامه دهد.

در مقابل، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن تقدیر و تشکر از موضع فرانسه بار دیگر بر موضع حمایتی خود از برگزاری اجلاس بین‌الملی صلح و آمادگی برای مذاکرات بر پایه قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی با نظارت کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه (سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا،‌ آمریکا و روسیه) تأکید کرد.

محمود عباس در این تماس تلفنی همچنین بر لزوم احترام به ادیان و سمبل‌های دینی و اجازه ندادن به اهانت به پیامبر اکرم (ص) و تمام انبیاء و ادیان و از طرفی، محکوم کردن کسانی که چنین اقدامی انجام می‌دهند، تأکید کرد و اظهار داشت منبع و اشکال مختلف افراطی‌گری، خشونت و تروریسم هر چه که باشد باید آن را رد کرد.

طبق این گزارش، رئیس جمهور فرانسه نیز «بر احترام به اسلام و جهان اسلام» تأکید کرده و گفته است که «قصد اهانت به اسلام و مسلمانان را نداشته و او میان تروریسم و افراطی‌گری از یک سو و از سوی دیگر اسلام و جهان اسلام تفاوت قائل است».

اظهارات ماکرون پس از آن است که انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخت. در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشورهای اسلامی، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی و در حمایت از این اقدام موهن به بهانه آزادی بیان گفته بود که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

با این حال، پس از شدت گرفتن انتقادات و برپایی تظارات در کشورهای اسلامی علیه رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» ضمن عقب‌نشینی از موضع پیشین خود، گفت: «به نظر من منشأ عکس‌العمل‌ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتورها را تأیید می‌کنم»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار