وزیر کشور در نشست مشترک استانداران و روسای علوم پزشکی؛

تبیین سه گام مشارکت اجتماعی در مبارزه با کرونا

مردم ازما انتظار مدیریت جدی تر وسریع تر دارند

تهران (پانا)-فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه استانداران، فرمانداران و وزارت کشور از روزهای اولیه در خدمت کادر درمان بودند، گفت اکنون اگر قرارگاهی ایجاد شده به عنوان انفکاک مسئولیتها و وظایف نیست بلکه به عنوان تجمیع و هماهنگی همه مسئولیت ها، وظایف و مأموریتها برای پشتیبانی بیشتر از وزارت بهداشت و کادر درمان است که در خط مقدم هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تبیین سه گام مشارکت اجتماعی در مبارزه با کرونا

به گزارش وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی که با حضور وزرای کشور و بهداشت برگزار شد، گفت: در این هفته علاوه بر جلسات متعدد با همکارانِ دکتر نمکی و شخص ایشان، این سومین جلسه رسمی بود که در قالب قرارگاه داشتیم؛ یک جلسه اصلی قرارگاه برگزار شد، جلسه شورای اجتماعی هم به موضوع مشارکت در حوزه مقابله با کرونا اختصاص یافت و امروز هم در جمع استانداران و روسای علوم پزشکی سراسر کشور بودیم.
دکتر رحمانی فضلی گفت: بسیار امیدواریم که در این مقطع جدیدی که شروع شد؛ با تمرکز در اجرا و دادن اختیارات لازم، همکاری های لازم در دستگاههای مختلف تقویت شود و ما بتوانیم این مرحله را با گام های بلندتر مطمئن تر و ان شاءا... با موفقیت بیشتری برداریم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: استانداران، فرمانداران و وزارت کشور از روزهای اولیه در خدمت کادر درمان بودند. اکنون اگر قرارگاهی ایجاد شده است به عنوان انفکاک مسئولیتها و وظایف نیست بلکه به عنوان تجمیع و هماهنگی همه مسئولیت ها و وظایف و ماموریتها برای پشتیبانی بیشتر از وزارت بهداشت و کادر درمان است که در خط مقدم هستند و عملیات را آنها انجام می دهند و ما نیز حتما پشتیبانی را انجام می دهیم.
وزیر کشور ضمن تقدیر از دکتر نمکی گفت: ایشان با متانت، صبوری و تجربه ای که در این زمینه از قبل داشتند و با درایت علمی و عقلی کامل، تاکنون توانسته اند این مسیر را به خوبی پیش ببرند و همکارانشان نیز در مراکز درمانی و بهداشتی تلاشهای شبانه روزی انجام می دهند.
دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه مجموعه وزارت کشور در خدمت وزارت بهداشت و کادرِ درمان کشور است تا همه ظرفیتها را فعال کنیم، افزود: خوشبختانه در این دو سه روز به ملت ایران نوید وسیع ترشدن حوزه غربالگری و تشخیص داده شد و ان شاءا... با بسیج عمومی تر امکانات اعم از نیروی انسانی و همچنین تجهیزات، امکانات و منابعی که دولت در نظر گرفته است، امیدواریم این گام ها با شتاب بیشتری برداشته شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: مردم از ما انتظار دارند و حق آنها است که این موضوع مدیریت جدی تر و سریع تر شود.
وزیر کشور با بیان اینکه ما توقع داریم این موضوع، اولویت اول رسانه ها باشد، تصریح کرد: وقتی شخص مقام معظم رهبری، به خاطر اهمیت موضوع مبارزه با کرونا، جلسه عمومی تری را که تا کنون در شرایط شیوع کرونا نداشته اند، برگزار و در آن جلسه حاضر می شوند و می فرمایند که از بین سلامت، امنیت، معیشت و اقتصاد، موضوع سلامت مهمتر از سایر موضوعات است و یا اینکه رئیس جمهوری هر هفته جلسات متعددی را در این زمینه برگزار می کنند، انتظار می رود که رسانه ها هم این موضوع را به عنوان اولویت اول خود قرار دهند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه جان مردم برای همه ما عزیز و مهم است، گفت: پس باید در همگرایی، همکاری و اقناع مردم واقعا تلاش بیشتری کنیم. بحمدا... تاکنون نیز همکاری ها بسیار خوب بوده و در این مقطعی که قرار است با انسجام بیشتر و با قدرت بیشتری کارها را پیش ببریم، نیاز به همکاری بیشتر مردم داریم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه همکاری مردم در قالب مشارکتهای عمومی است، گفت: چنانچه در جلسه روز گذشته شورای اجتماعی مطرح شد، اولین گام مشارکت مردم در این مسیر، خود مراقبتی است؛ یعنی مراقب خودشان باشند و حفاظت از جان خود و فرزندانشان را برعهده داشته باشند. گام دوم دگرمراقبتی است؛ یعنی فاصله اجتماعی را حفظ و پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و پس از آن گام سوم مراقبت های وسیع اجتماعی است که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جزئی از آن است که از وظایف رسانه ها است.

بر ا ساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ خداوند به میمنت این ایام کمک فرماید و در روند مبارزه با این بیماری موفقیت حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار