محسن‌نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، درگرامی‌داشت سیزدهم آبان:

13 آبان، نماد مقاومت و پایداری برای ایرانیان در تاریخ رقم خورده است

شهرری(پانا)- گرامی‌داشت یوم الله 13 آبان به همراه جشن ولادت نبی‌اکرم(ص) وامام جعفر‌صادق(ع)، با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری و معاون پرورشی و تربیت بدنی، در کانون فرهنگی و تربیتی سمیه به‌ صورت پخش زنده برای فرهنگیان و دانش‌آموزان این منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان، نماد مقاومت و پایداری برای ایرانیان  در تاریخ رقم خورده است

محسن‌نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، درمراسم گرامی‌داشت یوم‌الله سیزدهم آبان، ضمن تبریک به مناسبت ولادت‌نبی‌اکرم(ص) وامام جعفر‌صادق(ع)، از فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا که در این مراسم به صورت مجازی شرکت کرده بودند قدردانی نمود.

وی در ادامه صحبت‌هایش ضمن بر شمردن صفات و منویات پیامبراسلام، ایشان را به عنوان سرمشق و الگوی مسلمانان نام‌برد و به جایگاه ایشان در آیات قرآن کریم اشاره کرد.

‌ نوروزیان نسبت به هتک حرمت پیامبر اسلام توسط مشرکین و دشمنان اسلام واکنش نشان داد و این گونه رفتار و حرکات را نکوهیده دانست و محکوم کرد.

او با اشاره به مقارن شدن سه حادثه تاریخی که در این روز به وقوع پیوسته است، گفت: تبعید امام‌(ره) به ترکیه در رابطه با محکوم‌کردن قرارداد ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343، شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در حمایت از بیانات امام (ره) توسط دشمنان اسلام در 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، از جمله حوادثی است که در این روز بزرگ اتفاق افتاده و به عنوان یک نماد مقاومت و پایداری برای ایرانیان مطرح شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، این روز را یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روز‌های تاریخ ایران نام برد و حرکات ضد‌استکباری دانشجویان و دانش‌آموزان را به عنوان نقطه‌عطفی برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد.

نوروزیان حرکات و سرمایه‌گذاری دشمنان در مقابله با ایران در جبهه‌های نظامی، فرهنگی و اجتماعی را نشان از عجز و ناتوانی آنان دانست و فعالیت‌ها ،دانش‌ها و بینش‌های دانش‌آموزان و دانشجویان را با استعانت از راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، تکیه‌گاه محکمی برای مقابله با دشمنان دانست.

در ادامه این مراسم که به‌ صورت پخش زنده برای فرهنگیان و دانش‌آموزان منطقه برگزار شد، بیانیه دانش‌آموزان ناحیه یک ری در محکومیت جنایات استکبار جهانی توسط دانش‌آموز مبینا‌حسین‌پور از مدرسه حدیث‌کسا، قرائت‌شد. همچنین گروه سرود دانش‌آموزان دبیرستان رسالت1 به سرپرستی آقای روستایی سرودی با موضوع یوم‌الله 13 آبان اجرا کرده و گروه تواشیح نورالساجدین اجرای تواشیح به مناسبت میلاد ‌نبی‌اکرم(ص) وامام جعفر‌صادق(ع) را برگزار کردند.

در پایان این مراسم زنگ استکبار ستیزی به مناسبت یوم الله 13 آبان، توسط محسن‌نوروزیان نواخته شد.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار