ممنوعیت تردد درجاده‌های ۲۵ مرکز استان آغاز شد؛ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا: اگر مقاومتی صورت بگیرد قطعا خودرو توقیف خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عدم ممنوعیت ورود و خروج برای شهرهای شمالی توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت تردد درجاده‌های  ۲۵ مرکز استان آغاز شد؛ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی  در انتظار متخلفان

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره جزییات محدودیت‌های کرونایی گفت: با توجه به روند بیماری به ویژه در ۲۵ استان کشور که براساس اعلام همکاران وزارت بهداشت در وضعیت خطر قرار داشتند روز گذشته تصمیم گرفته شد محدودیت‌های تردد از مراکز استان‌های ۲۵ گانه را اعمال کنیم.

وی ادامه داد: البته ۶ استان دیگر نیز به نوعی در مسیر کنترل تردد قرار خواهند گرفت. استان‌های شمالی از نظر شیوع بیماری در وضعیت خطر قرار نداشتند اما وقتی از تهران و دیگر استان‌‌های کشور کسی نمی‌تواند خارج شود قاعدتا ورود به استان‌ها برای افراد غیر بومی نیز ممنوع خواهد شد و تاثیر زیادی در کاهش سفر به این ۶ که شامل سه استان شمالی کشور و همچنین استان‌‌های کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و قزوین خواهد داشت.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: از امروز ساعت ۱۲ خروج افراد بومی با پلاک بومی از مراکز استان‌های ۲۵ گانه ممنوع و ورود افراد غیربومی هم از این استان‌ها ممنوع است. نکته دیگری که باید بگویم این است که استان تهران و البرز به صورت یکپارچه دیده شده است و محدوده ورود و خروج ممنوع نیز در آخر حوزه استحفاظی است نه انتهای محدوده شهرها و افراد می‌توانند در شهرهای استان تهران تردد کنند اما از حوزه استحفاظی حق خروج ندارند.

ذوالفقاری تصریح کرد: همچنین افراد می‌توانند از جاده کمربندی عبور کنند اما اجازه ورود به شهرها را ندارند. از مردم تقاضا داریم تا همکاری لازم را با نیروهای انتظامی داشته باشند فعلا مجازات ۵۰۰ هزارتومانی که در فروردین‌ماه نیز اعمال شده بود مجددا در خصوص افرادی که به این مقررات توجه نداشتند اعمال خواهد شد همچنین نسبت به عودت این افراد اقدام خواهد شد و اگر مقاومتی صورت بگیرد قطعا خودرو توقیف خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم همه می‌دانند ما در پیک کم‌سابقه بیماری هستیم و تعداد مرگ و میرها نسبت به ۸ ماه گذشته در اوج خودش است و ضرورت دارد همه افراد در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند. فشار سنگینی بر دوش کادر درمان است و باید همه تلاش کنیم تا شیوع بیماری کاهش پیدا کرده تا این فشاری که بر کادر درمان است کاسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار