دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: اینجا قاسم‌ها‌ یک‌دل فریاد می‌زنند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: اینجا قاسم‌ها‌ یک‌دل فریاد می‌زنند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهرا انصاری نیک دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان مرکزی خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« می‌توانم به جرأت بگویم غروب دل‌ها بود. روزی که غم را در آغوش گرفته بود. جمعه‌ای که دل‌گیرتر از همیشه بود. روزی که در تاریخ به یتیمی ایران یاد می‌شود. روزی که نه مردی و نه زنی از تبار ایرانی خوشحال و خندان است... روزی که خزر خشک شد... روزی که خلیج فارس تکه‌ای از بی‌کرانه‌هایش را به دل خاک سپرد... روزی که به یتیم خانه ایران معروف شد... روزی که دل‌های‌مان از غم ایام گرفته بود... آری سرداری که مانندش در هیچ‌کجای جهان وجود ندارد حال آرام آرامیده است. آرام آرام در میان بهشت دنیوی برای همیشه گلزار شهدای کرمان حال از فرط خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجد. چرا ناراحت و غمگین باشد؟ گلی از گل‌های بهشت را در خود جای می‌دهد.

اینجا ایران است... سرزمین افتخار. اینجا قاسم‌ها‌ یک دل فریاد می‌زنند... اینجا و امروز همه ما چشمان‌مان بارانی است... در این سرمای زمستانی چه گرمایی دارد استقبال شهید و سردارمان، حاج قاسم سلیمانی.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار