ابهام‌های بزرگ درباره بازگشت میلیچ به استقلال؛ دروغ‌گویی یا تلاش برای دور زدن قانون؟

تهران (پانا) - بازگشت بازیکن خارجی استقلال به این تیم موضوعی عادی نیست، بررسی اتفاقات چند وقت اخیر نشان می‌دهد یا پای دروغ‌گویی در میان بوده و اطلاعات غلط به مردم داده شده و یا مدیران استقلال برای دور زدن قانون خیز برداشته‌اند؟

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ابهام‌های بزرگ درباره بازگشت میلیچ به استقلال؛ دروغ‌گویی یا تلاش برای دور زدن قانون؟

ماجرای قرارداد ترکمن‌چای و عجیب فدراسیون فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش و سپس مارک ویلموتس در کنار بی‌شمار قراردادهای منجر به ضرر و زیان علیه باشگاه‌های ایرانی باعث شد تا وزارت ورزش و جوانان تصمیم بگیرد برای یک سال عقد قرارداد با بازیکنان و مربی‌های خارجی را در فوتبال ایران ممنوع کند تا شاید اوضاع کمی سروسامان بگیرد و در فصل جدید فوتبال ایران، فاجعه‌ای جدید ایجاد نشود.

تجربه استراماچونی

در همان روزهای ابتدایی ابلاغ رسمی این قانون به باشگاه‌ها بود که ماجرای بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال مطرح شد و در روزهایی که مدیران استقلال برای بازگشت سرمربی محبوب آبی‌ها مانور خبری راه انداخته بودند و وعده بازگشت او به ایران را می‌دادند، دو رکن اساسی فدراسیون فوتبال به صورت قاطع بر اجرای قانون تأکید کردند.

یازدهم شهریور ماه ابتدا جمشید نورشرق که ریاست کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال را بر عهده دارد به صورت رسمی اعلام کرد از آنجا که استراماچونی قراردادش را با استقلال فسخ کرده است و برای بازگشت به این تیم باید قرارداد جدید امضا کند، مشمول قانون منع حضور بازیکنان و مربی‌های خارجی در فصل 1400-1399 فوتبال ایران می‌‌شود و بنابر این نمی‌توان با استقلال تهران قرارداد امضا کند.

پس از نور شرق، نوبت به فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران بود که در شانزدهم شهریور اظهارات رئیس کمیته تعیین وضعیت را تائید کند و به استقلالی‌ها یادآور شود که بازگشت استراماچونی به استقلال حداقل در لیگ برتر بیستم عملی نیست. موضوعی که در نهایت یکی از دلایل مهم عدم بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال شد و هدایت این تیم در نهایت امیر به محمود فکری کاپیتان سابق آبی‌های پایتخت رسید.

ماجرای هرویه میلیچ

فصل گذشته از معدود فصل‌هایی بود که استقلال تنها دو بازیکن خارجی داشت که در اتفاقی نادر و عجیب هر دو بازیکن برای این تیم مؤثر بودند و به رغم ناکامی استقلال در نتیجه‌گیری، شیخ دیاباته و هرویه میلیچ در این تیم عملکرد فنی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند رضایت هواداران را جلب کنند. اما مشکل همیشگی پرسپولیس و استقلال با خارجی‌ها که عدم پرداخت حقوق آنها بود درباره دیاباته و میلیچ هم تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت.

با حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی، هرویه میلیچ و شیخ دیاباته هم به صورت طبیعی مانند همه بازیکن‌ها نزد خانواده خود رفتند تا دوران استراحت پیش فصل را پشت سر بگذارند و البته در همین دوران هم با درگیری آنها با استقلال برای دریافت مطالبات فصل گذشته ادامه داشت تا اینکه احمد سعادتمند از مدیرعاملی باشگاه استقلال برکنار شد و احمد مددی به سرپرستی این باشگاه رسید.

سرپرست جدید استقلال تهران هجدهم مهر ماه به صورت رسمی اعلام کرد که هرویه میلیچ بدنبال آخرین فرصتی که به استقلال از 15 روز قبل داده بود، قراردادش را فسخ کرده و طی نامه‌ای این فسخ قرارداد را هم به باشگاه استقلال اعلام کرده است. عبارتی ساده که عملاً با توجه به قانون منع حضور خارجی‌ها در فوتبال ایران، پرونده حضور هرویه میلیچ در استقلال را در لیگ برتر بیستم بست اما در عین ناباوری این مدافع کروات به ایران برگشت و تمرین خود با استقلال را آغاز کرد.

دروغ یا تلاش برای دور زدن قانون

با نگاهی به ماجرای بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال، به صورت واضح و آشکار مشخص است که در صورت فسخ قرارداد هرویه میلیچ با استقلال، این بازیکن به علت ممنوعیت عقد قرارداد با خارجی‌ها در فصل 1400-1399، نمی‌تواند با آبی‌ها قرارداد جدید امضا کند اما اینکه او با خیال آسوده به ایران برگشته است دو حالت بیشتر ندارد. حالت اول این است که احمد مددی دروغ گفته و نامه فسخ قرارداد میلیچ به باشگاه استقلال نرسیده است و یا اینکه نامه‌ای به باشگاه استقلال رسیده اما این نامه از سوی مدیر برنامه میلیچ بوده و فسخ قراردادی که در آن آورده شده، دروغ بوده است.

اما حالت دوم این است که هرویه میلیچ قراردادش را فسخ کرده است اما باشگاه استقلال تلاش می‌کند راهی برای دور زدن قانون پیدا کند تا این بازیکن در فصل جدید هم پیراهن استقلال را بر تن کند. البته چیزی که از ظاهر امر مشخص شده این است که مدیران باشگاه استقلال روی صدور مجوز بازی برای میلیچ مطمئن هستند که میلاد زکی‌پور هم پستی او در استقلال را در لیست مازاد گذاشته‌اند و به این بازیکن گفته‌اند دیگر جایی در استقلال ندارد.

به هر ترتیب اینکه در ماجرای هرویه میلیچ دروغ گفته شده و یا تلاش استقلالی‌ها برای دور زدن قانون خواهد بود، موضوعی است که تنها فدراسیون فوتبال می‌تواند به آن پاسخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار