امروز: سه شنبه 30 دی 1399 - 10:07 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

حسینی: همه دانش‌آموزان استثنایی باید تحت پوشش اطلس یادگیری قرار داشته باشند

حسینی: همه دانش‌آموزان استثنایی باید تحت پوشش اطلس یادگیری قرار داشته باشند

11/2/2020 9:35:00 AM
11/2/2020 9:35:00 AM
دوشنبه 12 آبان 1399 - 09:35
سید جواد حسینی

تهران (پانا) - نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادرات استثنایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: یکی از نشانه های حکمرانی خوب هم افزایی است و یکی از نشانه های ناتوانی در حکمرانی وجود ‌تضاد در سطح جامعه و سازمان است و میلاد حضرت رسول(س) فرصتی است که دوباره بر وحدت و هم افزایی در جامعه تاکید کنیم. وحدت باید در سطوح ملی بین سازمان ها و ارکان نظام برقرار باشد و وحدت و هم افزایی درون و برون سازمانی رمز موفقیت سازمان ها است. باید تمرین کنیم در هفته وحدت، همگرایی و هم افزایی را افزایش دهیم و این همگرایی در درون سازمان از واجبات است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه این نشست که به بررسی برنامه های گروه دانش آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی اختصاص داشت گفت: 4 هزار و 589 دانش آموز ابتدایی چند معلولیتی، 35 هزار و 577 دانش آموز ابتدایی کم توان ذهنی و بیش از 9 هزار نوآموز پیش دبستانی کم توان و جند معلولیتی در 1200 مدرسه و 5500 کلاس درس تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار دارند.

معاون وزیر با بیان اینکه جذب نوآموزان کم توان ذهنی 4 تا 6 سال در 10 سال اخیر، 346 درصد رشد داشته است. اظهار کرد: بر اساس آمار، جذب نوآموزان کم توان ذهنی دوره آمادگی نیز در 10 سال اخیر، 156 درصد رشد داشته است.

حسینی با بیان اینکه 53 عنوان کتاب در قالب 615 سرفصل آموزشی برای دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی کم توان ذهنی و چند معلولیتی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تالیف شده است اظهار کرد: علاوه بر تالیف این کتب در سال جاری 57 عنوان کتاب آموزشی نیز برای برای دانش آموزان چند معلولیتی مناسب سازی شده است.

وی افزود: همچنین برای والدین کودکان کم توان ذهنی و چندمعلولیتی، در گستره سنی 0 تا 2 و 2 تا 4 سال نیز تاکنون چند عنوان محتوای آموزشی مناسب تالیف شده است. تالیف 22 عنوان کتاب راهنمای معلم برای استفاده معلمان دانش آموزان چند معلولیتی و کم توان ذهنی و طراحی و تولید 21 کیت آموزشی و 2 درس افزار آموزشی از دیگر فعالیت های انجام شده در این حوزه است.

معاون وزیر با بیان اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش استثنایی ارتقای کمی و کیفی مدارس دانش آموزان کم توان ذهنی است اظهار کرد: آموزش نیروی انسانی ماهر از دیگر برنامه ها است و تاکنون دوره های ضمن خدمت تخصصی زیادی برای آموزش معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی برگزار شده است و همچنین آموزش مهارت های چندگانه برای این معلمان در دستور کار است.

وی افزود: 10 چرخش تحول آفرین بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی در حال انجام است که باید تمام سعی بر عمل کردن به این تغییر جهت ها باشد.

معاون وزیر در ادامه نشست با تاکید بر اینکه داشتن پیوست تعلیم و تربیت برای تمامی طرح ها رمز پیشرفت هر جامعه ای است گفت: نشست با دستگاه های مختلف و نهاد ها از جمله حرکات خوبی است که می تواند منجر به برای پیوند آموزش و پرورش با دیگر نهادها و جامعه شود.

حسینی با تاکید بر اینکه برای اجرایی کردن لایه عملیاتی سند تحول بنیادین در سال جاری 25 بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است و در حال اجراست اظهار کرد: سه بسته تحولی از این تعداد متعلق به آموزش و پرورش استثنایی است و نگاه به این بسته های تحولی باید نگاهی ویژه باید باشد و اجرای این بسته های تحولی مدام باید توسط استان ها رصد شود.

وی در ادامه با تاکید بر پیاده سازی اطلس یادگیری در تمام ابعاد اظهار کرد: همه دانش آموزان استثنایی باید تحت پوشش اطلس یادگیری قرار داشته باشند و نظارت بر انجام اطلس یادگیری و سنجش میزان اثر بخشی آن از جمله ماموریت های ادارات استثنایی استان ها است.

معاون وزیر با بیان اینکه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در روز های پایانی قرار دارد اظهار کرد: 99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری شده اند و 97.3 درصد نیز تاکنون مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند. به زودی شیوه نامه سنجش پیش دبستانی ها نیز از سوی آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.

سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشست شورای راهبری سازمان
اخبار مرتبط
  • تاسیس ۶ مدرسه استثنایی در کردستان با همکاری استاندار

  • رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی رهاورد سفر به کردستان را تشریح کرد

  • حسینی: بحران کرونا می‌تواند جهان و جامعه ایران را به یک فرایند ابرتوسعه ای سوق دهد

  • شیوه نامه اجرایی «مدرسه یاری اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» ابلاغ شد

  • اقدامات ویژه آموزش و پرورش استثنایی برای مناطق محروم در زیست بوم کرونا

  • راه اندازی سامانه آموزش های مجازی ضمن خدمت ویژه آموزش و پرورش استثنایی

  • چند پیشنهاد رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به رئیس کمیسیون آموزش

  • تصمیم‌گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه

  • پیام رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

  • افتتاح همزمان ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در خراسان رضوی

  • روش‌های تولید محتوا برای دانش‌آموزان استثنایی

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • جزئیات بازگشایی مدارس؛ حضور در مدارس اجباری نیست

  • ‌ارسال جوایز برگزیدگان مسابقه مرد میدان

  • رمضانی: زنگ انقلاب 12 بهمن از سوی وزیر آموزش و پرورش نواخته می‌شود

  • پخش سریال «باخانمان» در شبکه سه

  • پایان غم‌انگیز معین

  • کدام مدارس از اول بهمن ماه بازگشایی می‌شوند؟

  • نام اولین خرید زمستانی استقلال لو رفت

  • ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل فولاد اعلام شد

  • ترکیب استقلال برای دیدار مقابل تراکتور اعلام شد

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز دو‌شنبه 29 دی 99

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 30 دی اعلام شد

  • فوت 83 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته؛ 10 شهر در وضعیت قرمز قرار دارند

  • نحوه آموزش حضوری دروس عملی هنرستانی‌ها در مناطق آبی و زرد

  • تفویض اختیار به مدیران مناطق و مدارس برای پیش بردن آموزش

  • سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران درگذشت

  • کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ستاد بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

  • نشست هیات رئیسه مجامع تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش اسلامشهر

  • آغاز رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش

  • اجراهای صحنه ای موسیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی

  • توضیحات خطیب‌زاده درباره بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی اصفهان

  • بازدید حاجی میرزایی از سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا

  • همدستی زن و شوهر برای قتل مرد مزاحم

  • نمایندگان از توضیحات ظریف درباره دیپلماسی اقتصادی قانع نشدند

  • فردا آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی

  • افشای راز شوهر جنایتکار با فیلم دوربین‌های مدار بسته

  • ظریف: هنوز برجام نه بوی گندی می‌دهد و نه دفن شده است

  • با اشتباهات داوری و حاشیه‌های کنار زمین هم حریف‌ پرسپولیس نمی‌شوند

  • آیا بازارهای از دست رفته نفت ایران دوباره باز می‌گردند؟

  • تشریح فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز در فضای مجازی

  • وزیر خارجه از مجلس کارت زرد گرفت

  • خواسته‌های تولیدکنندگان در روزهای پایانی سال

  • تشکیل کمیته ویژه اطلاع‌رسانی به تجار افغان برای حضور در نمایشگاه مجازی

  • آخرین مانع‌تراشی‌های ترامپ در مسیربایدن

  • زیان ۲۰۰ میلیارد یورویی صنعت نمایشگاهی جهان از کرونا

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم