استغفار همراه با رعایت نکات بهداشتی در جامعه فراگیر شود

یزد (پانا )- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم فراگیر شدن استغفار در جامعه تاکید کرد و گفت این وعده خدا و رسول خداست که استغفار فراگیر، بلا را رفع می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استغفار همراه با رعایت نکات بهداشتی در جامعه فراگیر شود

آیت الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت ضمن قدردانی از خیران استان یزد که در شرایط سخت و در برهه‌های مختلف به یاری مردم شتافته‌اند، اظهار داشت: اکنون نیز در شرایط کرونا شاهد حضور ارزشمند خیران و کمک رسانی آنها در زمینه های مختلف هستیم.
وی با اشاره به کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های یزد بیان کرد: اعضای ستاد به هر شکل ممکن برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها اقدام کنند و این مسئله را با سرعت حل کنند زیرا در شرایط فعلی تامین اکسیژن برای مردم ضروری است.
ناصری در مورد ایجاد نقاهتگاه موقت برای بیماران کرونایی نیز افزود: ایجاد نقاهتگاه هم برای بیمارانی که امکان قرنطینه در منزل را ندارند موثر است و هم تخت‌های بیمارستانی را برای بیماران بدحال خالی می‌کند.
امام جمعه یزد ادامه داد: البته راه اندازی بیمارستان صحرایی نیز در دستور کار قرار گرفته اما ایجاد بیمارستان صحرایی نیاز به تجهیزات خاص دارد بنابراین در شرایط فعلی، نقاهتگاه‌ها می‌توانند اثر بهتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: همه دست اندرکاران در کنار هم این موضوع را بررسی کرده و به سرعت در دستور کار قرار دهند تا تخت‌های بیمارستانی آزاد و خدمات رسانی به بیماران بدحال کرونایی تسریع شود.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسجد محوری در بحث آموزش‌های مورد نیاز مردم در دوران شیوع کرونا افزود: آموزش به خانواده‌ها باید جدی گرفته شود و از هر طریقی از جمله ظرفیت مساجد و رسانه‌ها این آموزش‌ها ارائه شود تا از سرعت انتشار ویروس کاسته شود.
وی با تاکید بر ضرورت ورود کمیته امداد، بازاریان، سپاه و بسیج ، خیران و سایر اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا به بحث آموزش گفت: برای اینکه از انتقال ویروس به هر نحو ممکن جلوگیری شود، باید آموزش‌ها جزئی‌تر شود و حتی در مورد نحوه صحیح استفاده از ماسک به مردم آموزش داده شود.
ناصری در مورد معیشت مردم نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، گفت: بسیاری از مردم به دلیل شیوع کرونا بیکار شده اند و لازم است افراد شناسایی شوند و خانواده هایی که به هر دلیل شغل آنها تحت تاثیر قرار گرفته برای مسئولان امر مشخص باشند تا گاهی کمک های نقدی و گاهی نیز بسته های معیشتی به آنها اهدا شود.
امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت معنویات در زمان نزول بلا بیان کرد: در این رابطه جلساتی با سازمان تبلیغات، جبهه انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و حوزه ها داشته ایم و بر اهمیت استغفار جمعی تاکید شده است.
وی عنوان کرد: خدا و رسول خدا وعده داده اند که اگر عذابی در راه باشد، با استغفار فراگیر رفع بلا می شود بنابراین دستگاه‌های دست اندرکار باید به میدان بیایند و برنامه ریزی کنند تا استغفار فراگیر شود.
ناصری با تاکید بر ضرورت بازگو کردن فواید استغفار فراگیر برای مردم بیان کرد: اگر 20 میلیون نفر از جمعیت، معتقد به استغفار شوند و روزی 70 بار استغفار کنند، با توکل به خدای متعال بلا از سر کشور رفع و عنایت خدا شامل حال همه مردم خواهد شد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: استغفار یک برگشت و تحول عمومی به سوی خداست و این مقوله باید به نحوی فراگیر انجام شود و ایمان داشته باشید که وعده خدا و پیامبر خدا در مورد آثار استغفار محقق می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار