ششمین کارگاه آموزشی فطرت گرایی توحیدی در سازمان پژوهش برگزار شد

تهران (پانا) - ششمین کارگاه آموزشی و گفتمانی برنامه ریزی درسی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی به مدرسی دکتر حسن ملکی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این نشست گفتمانی امروز در سالن شهید سلیمی جهرمی برگزار شد که در ابتدا حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش ضمن تشکر از حاضرین تأکید کرد: تدوین چارچوب راهنمای برنامه درسی نقطه عطفی در فرایند طراحی و تدوین این راهنماها می باشد لذا اکنون که این چارچوب ها آماده شده باید ابلاغ شود البته شاید معنای اینگونه ابلاغ نیز این باشد که اینها چارچوب‌های مورد تایید سازمان پژوهش است و باید با قوت ادامه پیدا کند.

وی افزود: امیدوارم با نظارت و پیگیری های آقایان محبی و امیری نیا و خانم نجفی اهداف نیز به سامان برسد.بگذارید کار ادامه پیدا کند؛ اگر هم ابهامی باقی ماند بنده اعلام آمادگی می کنم که وقتی را به صورت ویژه به هر یک از گروه های پژوهش و برنامه ریزی که متقاضی هستند اختصاص دهم تا گفت و گو کنیم و این مسئله هموار شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد مایلم در این جلسه چارچوب راهنمای برنامه درسی در عنصر محتوا تعیین تکلیف شود.

رویکردهای خرد و کلان در عناصر، بیان رویکردهای عام و خاص، اصالت و موضوعیت داشتن علم و دانش، تشریح رویکرد تعلیمی، رویکرد تربیتی و رویکرد تعلیمی و تربیتی، انتخاب محتوا در رویکرد خرد، رویکرد متصاعد شونده(روییدنی)، ایده کلیدی، روش های تعیین ایده های کلیدی، روش فهم روح حاکم بر اهداف و .... برخی از مواردی بود که دکتر ملکی در این نشست به تبیین و تشریح آنها پرداخت.

در ابتدای این جلسه نیز دکتر علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری دقایقی را به بیان مفاهیم و تعاریف پرداخت و سپس در خصوص واژه‌های دانش، نگرش و مهارت توضیحاتی ارائه کرد.

وی با طرح این پرسش که آیا باید ایده های کلی را معادل نگرش در نظر گرفت؟ بیان داشت: مبنای کار ما چارچوب راهنمای برنامه درسی است که به تایید ریاست محترم سازمان رسیده است.

در این جلسه کوروش امیری نیا مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری، نجفی پازوکی معاون دفتر آموزش عمومی و متوسطه نظری، احمدی سرپرست گروه پژوهش و برنامه ریزی درسی حوزه تربیت و یادگیری علوم تجربی، رضاعلی مشاور اجرایی رییس سازمان به صورت حضوری و تعدادی از دیگر مسئولان سازمان به صورت مجازی و وبینار حضور داشتند.

شایان ذکراست متن کامل این نشست متعاقباً در بخش نشست های تخصصی تارنمای سازمان و همچنین کتابچه " بر مدار تحول" بارگزاری و منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار