عضو کمیسیون آموزش مجلس:

آزمون گرفتن پس از 10 تا 15 سال فعالیت معلمی کار درستی نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از برگزاری آزمون پس از فعالیت ۱۰ تا ۱۵ ساله یک معلم در آموزش و پرورش، تصریح کرد آزمون استخدامی باید در ابتدای ورود معلم به آموزش و پرورش گرفته شود نه پس از چندین سال که برای معلم حق ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آزمون گرفتن پس از 10 تا 15 سال فعالیت معلمی کار درستی نیست

به گزارش خانه ملت، حسین امامی راد درباره جذب نیروهای نهضتی که در آزمون استخدامی پذیرفته نشده‌اند، اظهار کرد: در این رابطه، طرحی در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش در دست بررسی است تا تصمیم کارشناسی در خور معلمان لازم اتخاذ شود.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی با استناد به اظهارات وزیر آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر نیاز به 197 هزار معلم دارد و با قوانین فعلی آموزش و پرورش فقط می‌تواند نسبت به جذب حدود 75 هزار معلم اقدام کند.

امامی راد اضافه کرد: در چنین شرایطی باید با در نظر گرفتن ساز و کاری مناسب ضمن ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش, نسبت به جذب نیروهای گروه‌های مختلف معلمان اقدام کرد.

وی ادامه داد: اینکه پس از 10 تا 15 سال فعالیت به یکباره به معلمی عنوان می‌شود که برای استخدام باید در آزمون شرکت کند، کاردرستی نیست بلکه این آزمون باید در ورود به آموزش و پرورش از او گرفته شود نه پس از سالیان دراز که برای وی حق ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در عین حال پیشنهاد ما در شرایط فعلی برای معلمانی که سابقه در آموزش و پرورش دارند و در آزمون پذیرفته نشدند،این است که به دلیل آشنایی این عزیزان با کلاسداری و آموزش و پرورش، امتیاز مثبت برای آن‌ها در آزمون لحاظ شود تا حقی از آن‌ها تضییع نشود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در عین حال ما باید به سمت کیفیت بخشی در آموزش و پرورش برویم و باید به نیروهای نهضتی قبل از سال 92 که سال‌ها در آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند و سن آنها در حال گذر از سن استخدامى است، توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به جذب این عزیزان اقدام کنیم. در عین حال نهضتی‌‎های بعد از سال 92 نیز که دارای مدارک تحصیلی بالاتری هم هستند و حتی سال 96 از آن‌ها آزمون توانمندسازی نیز گرفته شد، باید جذب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار