در دیدار با اعضای کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر؛

رزاقی: عدم وابستگی به بخش دولتی از اصلی ترین مشخصه‌های تشکل‌های مردم‌نهاد است

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در دیدار با اعضای کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر با اعلام خرسندی از دریافت مجوز رسمی فعالیت برای این کانون ابراز امیدواری کرد این تشکیلات بتواند در مسیر تقویت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: عدم وابستگی به بخش دولتی از اصلی ترین مشخصه‌های تشکل‌های مردم‌نهاد است

به گزارش روابط عمومی اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش، مدیر عامل و سه تن از اعضای کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر، در دیدار با مدیرکل امور شاهد و ایثارگران ضمن بیان گزارشی از فرآیند شکل گیری این تشکیلات مردم نهاد، فعالیت ها، اعضا و دورنمای فعالیت های خود به اصلی ترین دغدغه ی خود مبنی بر تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی جامعه هدف اشاره کرد.

در ادامه این دیدار مدیر کل امور شاهد و ایثارگران، ضمن اشاره به دیداری که در سال 95 با این تشکل داشت اظهار کرد: خوشحال هستیم از این که بالاخره موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت شدید، امیدوارم همانطور که پدرانتان با جدیت و تلاش خود اثرات درخشانی از خود برجای گذاشتند شما نیز بتوانید با شکل دهی این تشکیلات در مسیر تقویت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشید.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود، روشن کردن هدف کانون، شناسایی مسئولیت هایی که متوجه کانون می دانید و آینده ی فعالیتتان خود را به عنوان یک تشکیلات منظم و منسجم معرفی کنید. چرا که به لحاظ تشکیلاتی باید بدانید که چکار می خواهید انجام دهید لذا لازم است هدف یا اهداف مشخصی در قالب یک چارچوب اصولی، برای تشکیلات خودتان تعریف کنید، آیا می خواهید مفاهیمی را به جامعه هدفتان بشناسانید یا می خواهید خدماتی را به آنها ارائه دهید و در این صورت است که می توانید بگویید هر کدام از اقدامات شما، کدام یک از اهداف کانون را عملیاتی و محقق می سازد. همچنین اعضای محترم کانون باید توجه داشته باشند که چه مسئولیت هایی،در جامعه معطل مانده بود که شما را وادار نمود کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر را تشکیل دهید چرا که گروه های مردم نهاد نوعا کارهای مغفول و بر زمین مانده در جامعه را انجام می دهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران در ادامه گفت: نکته دیگری که شایسته توجه است این که آینده فعالیتهای کانون را به خوبی ترسیم کنید چون شما ممکن است یک بضاعت محدودی داشته باشید ولی عده زیادی در زمینه های مختلف از شما توقعاتی داشته باشند.اگر شما تشکیلات مردم نهاد هستید لازم است منطبق بر مرامنامه و اساسنامه تشکیلات که به مثابه شناسنامه و هویت شما می باشد ابتدا جامعه هدف خود را مشخص و تعریف نمایید، در مرحله بعد گستره فعالیت های خود را که نافی توانایی، استقلال و کُنش گری شما نباشد، چرا که غفلت از هر کدام از این موارد می تواند تشکیلات شما را دچار انحراف یا روزمره گی و امور جاری سازد که در حیطه ی وظایف شما نیست.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران، استقلال و عدم وابستگی تشکل های مردم نهاد را به بخش دولتی از اصلی ترین مشخصه های پایداری و استمرار فعالیت آن ها بر شمرد و مراقبت از این موضوع را امری حیاتی بر شمرد تا مبادا دیگران از اعتبار شما به عنوان نردبان ترقی خودشان استفاده کنند.

رزاقی، در انتهای جلسه بار دیگر با یادآوری ویژگی اختصاصی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان که روحیه ایثارگری در کنار مسئولیت شناسی آن ها بود، از مدیر عامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر و اعضای حاضر در جلسه برای کوشش ها و اقدام هایشان تشکر کردند و انضباط تشکیلاتی و حفظ روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی و به روز رسانی خود را از نکات مهم برای کانون بر شمردند و در پایان آقای فتحی مدیر عامل کانون فرهنگیان شاهد وایثارگر ضمن تشکر از وقت اختصاص داده شده به جهت راهنمای وتوصیه های مفیدی که در زمینه اهداف و نحوه فعالیت کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر ارایه شد، تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار