پرمصرف ترین آنتی بیوتیک ها در سیستان و بلوچستان اعلام شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اعلام کرد چهار داروی سفکسیم، کوآموکسی کلاو، آموکسی سلین و سفالکسین از جمله پرمصرف ترین و پرهزینه ترین آنتی بیوتیک ها در این استان محسوب می شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پرمصرف ترین آنتی بیوتیک ها در سیستان و بلوچستان اعلام شد

رضا عباسی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: بر اساس آمار استخراج شده از بیمه شدگان بیمه سلامت، سفکسیم، کوآموکسی کلاو، آموکسی سلین و سفالکسین آنتی بیوتیک های پرهزینه این استان را تشکیل می دهند که نیاز به تدابیر خاص دارد.

وی با بیان اینکه مردم برای حفظ سلامت خود از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها پرهیز کنند، افزود: بیماران بخش سرپایی تنها 30 درصد هزینه این داروهای پرهزینه را پرداخت می کنند و 70 درصد آن بر عهده بیمه است و در نتیجه هزینه های درمانی در بخش سرپایی بیمه سلامت افزایش می یابد بنابراین باید در این زمینه تدابیر خاصی اندیشیده شود.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از اولویت ها و سیاست های بیمه سلامت کاهش هزینه های درمانی است که سازمان بیمه سلامت توانسته در این زمینه گام های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون ۸۸۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و از خدمات نظام بیمه سلامت در مراکز درمانی بهره مند می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار